مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل


الگوریتم پنگوئن یکی‌از الگوریتم های گوگل به شمار می رود که وظیفه اساسی و اساسی آن این میباشد  سئو سایت که با تارنما هایی که میخواهند لینکی را خریداری نمایند تا نتیجه ها جستجوی خویش را فراتر ببرند، مقاومت نماید.


الگوریتم پنگوئن یک کدام از الگوریتم های گوگل به شمار می رود که وظیفه اساسی و اساسی آن این میباشد که با تارنما هایی که می‌خواهند لینکی را خریداری نمایند تا نتیجه ها جستجوی خویش را فراتر ببرند، مقاومت نماید. این الگوریتم در سال 2012 بوسیله کمپانی گوگل معرفی شد، که غرض اساسی آن تقابل با وبسایت های غیر طبیعی
و ارزیابی بک لینک و پیوند های وب سایت ها میباشد. این الگوریتم یکی‌از الگوریتم های اساسی گوگل به شمار می رود و عمل خویش را به طور مداوم انجام می‌دهد. در مسافت های دوران معلوم گردیده ای الگوریتم پنگوئن به تارنما ها مراجعه می نماید و در‌حالتی که در آن ها پیوند سازی و یا این که طریق های غیر طبیعی را مشاهده نماید آن وب سایت را جریمه می کند.

در واقع بایستی بدانید که ساخت‌و‌ساز و ساخت و ساز الگوریتم پنگوئن به وسیله کمپانی گوگل پاسخی بود که به بهینه سازی کلاه سیاه داده شد. بر این پایه می بایست بدانید که وظیفه اساسی این الگوریتم گوگل این میباشد که طریق های تاثیر گذاری بهینه سازی کلاه سیاه را تا حد بسیار متعددی کم کند و در دست گرفتن تارنما ها را در مشت بگیرد. یک کدام از دیگر از وظایف مهم که الگوریتم پنگوئن بر عهده داراست و بسیار اساسی است، این میباشد که در تایج کاوش وبسایت هایی را که از طریق های طبیعی به کار گیری کرده اند و به پیوند های مجاز ارجاع داده گردیده اند را ارتقا میدهد. این الگوریتم گوگل روی بعضی از موردها بسیار حساس می‌باشد که در حالتی‌که آن‌ها را در وب سایت شما مشاهده نماید بدون‌شک شمارا جریمه خواهد کرد. برا اینکه با این مورد ها در الگوریتم پنگوئن شناخت بیشتری داشته باشید به دنبال آن ها را معرفی می‌کنیم.

این نوشته‌ی‌علمی از مطالب یادگرفتن seo تیم اینترنت وان میباشد که امید‌وار‌یم آیتم اعتنا شما قرار بگیرد.

الگوریتم پنگوئن روی چه مواقعی حساس است ؟

همانطوری که ذکر نمودیم الگوریتم پنگوئن تمرکز مهم اش روی پیوند هایی میباشد که در تارنما شما جای‌دارد، وقتی که طریق های غیر طبیعی ار رد این لینک و پیوند ها مشاهده نماید، بی شک شما‌را جریمه خواهد کرد. بعضی از مواقعی که‌این الگوریتم روی آن حساس است، عبارت میباشد از
1. لینک و پیوند سازی اسپم
بخش اعظمی از اشخاص همگی انرژی خویش را بر روی لینک و پیوند سازی وب سایت خویش می‌گذارند، در واقع این مسئله بسیار اهمیت دارااست که لینک و پیوند ها در مرتبه بندی گوگل اهمیت بالایی دارا‌هستند، اما نباید همه وقت و هزینه خویش را روی این آیتم بگذارید. اگر که لینک و پیوند سازی شما بیشتراز حد باشد و شما از طریق های غیر طبیعی برای تولید بک لینک و پیوند به کارگیری کرده باشید الگوریتم پنگوئن وبسایت شما‌را جریمه خواهد کرد. کلیه ما به خیر می‌دانیم که لینک و پیوند بیلدینگ در طرز های به کار گیری از seo اهمیت بسیار متعددی دارااست، ولی لینک و پیوند سازی صرفا یک کدام از مواقعی می بادش که گوگل به آن اهمیت میدهد و در‌حالتی که شما فقط از پیوند های گوناگون برای وب سایت خویش به کار گیری کرده باشید، سوای اعتبار و هویتی تارنما خویش را کاهش می دهید.
2. تکرار بیشتراز حد کلمه ها کلیدی

یکی از دیگر از مواقعی که الگوریتم پنگوئن روی آن آلرژی متعددی دارااست، این میباشد که شما بیشتراز حد در تارنما خویش از کلمه و واژه کلیدی به کار گیری نمایید. در واقع کلیه ما به نیکی میدانیم که کلمه ها کلیدی نقش بسیار مهمی در بهینه سازی وبسایت دارااست، اما تکرار کردن آن در هر گزاره به هیچ وجه نحوه قابل قبولی نمیباشد و چنانچه الگوریتم پنگوئن از تارنما شما بازدید نماید و متوجه این قضیه گردد، وبسایت شمارا جریمه خواهد کرد. برای اینکه شما از جریمه این الگوریتم پرهیز کنید و به وسیله آن جریم نشوید می بایست به بعضی از نکات که اهمیت اکثری دارااست اعتنا داشته باشید و در شرایطی که که آن نکات را رعایت فرمائید به هیچ وجه بوسیله این الگوریتم گوگل جریمه نخواهید شد. برای اینکه با این نکات شناخت بیشتری داشته باشید آنان را در‌پی معرفی می‌کنیم.

طرز های پیشگیری از جریمه پنگوئن

همانطوری که میدانید شما برای جریمه نشدن به وسیله هرمورد از الگوریتم های گوگل بایستی به بعضا از مورد ها اعتنا بسیار متعددی داشته باشید، بیشتر مورد ها پنگوئن مرتبط با offpage seo وب سایت می توان به همین عامل برای جریمه نشدن به وسیله الگوریتم پنگوئن هم می بایست به نکات و نحوه هایی اعتنا داشته باشید عبارت است از :

1. انکرتکست هایی که تکراری می‌باشند را ابدا نباید به کارگیری نمایید، چرا‌که تکرار بیش تر از حد آنان اعتبار وب سایت شمارا بسیار کاهش می‌دهد. به کارگیری بیش تر از حد انکرتکست با عبارات کلیدی فاکتور منفی به حساب آورده می شود. بنابرین قسمت متعددی از انکرتکست ها را تحت عنوان مارک یا این که url باشد.
2. شما برای وب سایت خویش پوشه هایی را آپلود میکنید که اسم آن پوشه ها را می بایست با تمرکز تعیین فرمایید، به دلیل آنکه آنان تاثیر اکثری در بهینه سازی تارنما شما دارااست و الگوریتم پنگوئن هم بدین گزینه اعتنا اکثری خواهد داشت.

3. واژه و کلمه کلیدی هایی را که در وب سایت خویش آیتم به کارگیری قرار می دهید بایستی تعداد یه خرده داشته باشند، به این دلیل که درصورتی که الگوریتم پنگوئن به‌این مسئله پی چیره شود، بی شک جریمه تان خواهد کرد.

4. برخی از وبسایت ها سئو بیشتراز حدی را در وب سایت خویش انجام میدهند، که‌این دسته از اشخاص می بایست بدانند که‌این طرز به هیچ وجه مطلوب نیست و بیش تر از حد نباید از آن بهره مند شد. چرا‌که شما با این فعالیت بیشتر میخواهید نشان دهید که دقت اساسی تان به موتورهای کاوش میباشد و به رضایت استفاده کننده اهمیت متعددی نمی دهید که دراین‌صورت الگوریتم پنگوئن شمارا جریمه خواهد کرد.

5. به کار بستن از پیوند های تقلبی و بی قیمت یک کدام از غلط ترین اقداماتی می‌باشد که بعضا از وب سایت ها آن را انجام میدهند، شما می بایست به اصول لینک و پیوند سازی اعتنا اکثری داشته باشید و از اشخاصی که دراین باره تخصص و علم بیشتری دارا‌هستند برای اصول بک پیوند امداد بگیرید. وقتی که الگوریتم پنگوئن در تارنما شما پیوند های بی کیفیت و نامناسب را مشاهده نماید وبسایت شمارا به صفحه ها پایان انتقال می‌دهد.

به گوگل بگویید که سایت شما در مورد چه چیزی است (موضوع سایت و محتوای شما چیست)


این وبسایت ظواهر خوشگل و دیده نوازی ندارد. نرخ کلیک وب سایت اینجانب خوب بود البته همانگونه که مشاهده میکنید ظواهر وب سایت بسیار زشت و خسته کننده بود. البته یک روز تصمیم گرفتم ظواهر وب سایت سئو سایت   را به کلی تغییر تحول دهم. پس از اعمال تغییرات فراوان، ظواهر وبسایت نسبتاًً مشابه به وبسایت ذیل شد:



(مطمئناً اینجانب مالک هیچ کدام از سایت های بالا نیستم، ولی سایت خویش را بر پایه ی قالب هایی که در صدر مشاهده کردید، پباده سازی کرده بودم).

خب، مسلما از خویش میپرسید پس از انجام این تغییرات چه اتفاقی صورت اعطا کرد؟ نرخ کلیک تارنما اینجانب تا 30 درصد ارتقاء یافت و بانس ریت (نرخ پریدن) وب سایت نیز متحمل تغییراتی شد که در صورت های ذیل مشاهده میکنید:



مبتنی بر مطالعات انجام یافته، بیشتر اشخاص معمولاً وب سایت تان را بر پایه ی ظاهرش محاسبه می نمایند خیر محتوا. هنگامی که اشخاص با ظواهر و پباده سازی نامناسب تارنما واکنش می نمایند، اقدامت قابل توجهی انجام نخواهند اعطا کرد. این اشخاص کوشش می نمایند از وبسایت به دور شوند چون هیچ جذابیتی برایشان ندارد. همین دستور منجر می توان به محتوای مو جود در آن اعتماد نکنند و به‌سرعت آن را رخنه‌ نمایند.

درصورتی که طراحی وب سایت تان خوب وجود ندارد، بهتر میباشد به تفکر بانس ریت و نرخ کلیک قابل قبول هم نباشید. در سال های خیر چندان به دور، شما می توانستید وب سایت خویش را با نظر ها و پیوند هایی که در رسانه های اجتماعی ساخت‌و‌ساز می کردید به صدر نتیجه ها گوگل برسانید. در آن روز ها ظواهر نامناسب وب سایت مورد مهمی نبود. البته این ایام حالت مجموعاَ عوض شده میباشد. برای اینکه بتوانید تحت عنوان یک وب سایت کیفیت بالا و قابل اعتماد (با اعتبار بالا) شناخته گردید می بایست لینک و پیوند های معتبری داشته باشید. در‌حالتی که یک وبسایت وردپرسی با ظواهر همگانی و نامناسب داشته باشید هیچ زمان بدین لینک و پیوند ها دست نخواهید یافت.

به خیال و خاطر داشته باشید که پیوند های فرنگی یک وب سایت نشان دهندۀ شخصیت مالک آن میباشد، پس در‌حالتی که وب سایت شما ظواهر خیر و خوبی نداشته باشد و همانند یک تارنما اسپم کننده به حیث رسد، تارنما های دارای اعتبار هیچ گاه به شما پیوند نخواهند بخشید.

چه‌طور این غلط را با گاز رفع کنیم؟
از شر تبلیغات مزاحم خلاص گردید: استعمال از تبلیغات مزاحم همانند گوگل ادسنس تاثیر خیر و خوبی بر روی وبسایت نخواهد داشت. این سیرتکامل تبلیغات به حیث اسپم می‌رسد. تلاش فرمایید به مکان به کارگیری از این تبلیغات، از Call to action هایی استعمال نمایید که تولیدها یا این که سرویس ها خودتان را به مخاطب یا این که بازدیدکننده معرفی می نماید. با این شیوه دروازه های عالم بازاریابی بر روی شما باز گردد و در عین درحال حاضر ظواهر تارنما تان بهتر گردد.
وبسایت خویش را از بینش بازدید کنندگانی بررسی فرمایید که برای او‌لین توشه از وب سایت شما بازدید می نمایند: فکر کنید بابا یا این که مادرتان که هیچ اطلاعاتی در زمینۀ وب ندارند به تارنما شما مراجعه نمایند. آن ها چه تصوری از تارنما تان خواهند داشت؟ آیا محتوای آن را با دوستان صورت بوکی اش به اشتراک می‌گذارد؟ یا این که با گاز از آن بیرون میشود؟
یک طراح ماهر استخدام نمائید: آیا شما نیز دوست دارید پروسه لینک و پیوند بیلدینگ خویش را سهل و آسان خیس نمایید؟ پس وب سایت خویش را به نحوی پباده سازی نمایید که قشنگ و در عین هم اکنون دیدنی باشد. در شرایطی که وبسایت شما خوب نباشد نمی توانید از وب سایت های دارای اعتبار لینک و پیوند اخذ نمایید. در شرایطی‌که خودتان به ساخت وب سایت شناخت ندارید، میتوانید یک طراح ماهر برای این فعالیت استخدام نمائید.
نادرست دوم: seo On-Page کُند
وقتی که حرف از سئوی درونی یا این که به عبارتی سئوی On-Page به دربین می‌آید، فکرتان نباید فقط به چگالی کلمه ها کلیدی و تگ تیتر محدود گردد. در صورتیکه وب سایت شما دربردارنده محتوای معدود کیفیت و نسخه برداری میباشد، پروسه seo شما خیلی طاقت فرسا خیس شده‌است.

به خیال و خاطر داشته باشید که سئوی درونی یا این که داخلی تارنما، صرفا به معنای دارای ارتباط بودن وجود ندارد.

مسلما بخوانید: نکات اصلی برای سئو URL تارنما
الگوریتم پاندا توانمند بود محتوای نادر کیفیت را از فرسنگ ها تشخیص دهد، سوای اینکه به بک پیوند ها نگاه نماید (بر عکس الگوریتم پنگوئن). بر پایه ی راهبرد کیفیت گوگل که به تازگی دستش رو شده میباشد، سئوی درونی وب سایت شما پیام های توانا و قدرتمندی راجع‌به کیفیت کلی وبسایت به گوگل ارسال می نماید.

برای اینکه سئوی درونی قدرتمندی داشته باشید بایستی این 2 فعالیت را انجام دهید:

به گوگل بگویید که تارنما شما درباره‌ی چه می باشد (قضیه وبسایت و محتوای شما چه میباشد)
گوگل یک موتور جستجوی هوشمند میباشد. به هیچ عنوان مایحتاج وجود ندارد دارای ارتباط بودن تارنما خویش را به چهره گوگل بکشید. گوگل از روش لغات کلیدی به زمینه وبسایت شما پی میبرد پس مایحتاج وجود ندارد فرآیند دیگری طی فرمائید. چنانچه بخواهید هر روز نوشته‌علمی ای درباره با «seo چه می باشد» منتشر فرمائید، مشتمل بر مجازات گوگل خواهید شد.

به گوگل نشان دهید که محتوای با کیفیتی دارید
می بایست سیگنال های با کیفیتی برای گوگل ارسال فرمایید تا متوجه خواهد شد محتوای قابل قبولی در وبسایت خویش دارید. مطلقاً فکر میکنید تایپ کردن یک نوشته ی علمی کیفیت خوب کافی میباشد. اگرچه تایپ کردن مقاله‌ها کیفیت بالا ابتدا خیر میباشد ولی گوگل صرفا وقتی متوجه محتوای شما شود که سیگنال های مطلوب را برای وی ارسال فرمایید. سایتی که بتواند این سیگنال ها را بیشتر برای گوگل ارسال نماید، می‌تواند درجه بندی بهتری برایتان به ارمغان آورد.

چه گونه این غلط را با‌گاز رفع کنیم؟
به اصل دارای ارتباط بودن پایبند باشید البته بیش تر از حد از آن استعمال نکنید: عملکرد نمائید کلمه ها کلیدی خویش را در تگ تیتر، توضیحات، جمله اولیه و محتوا قرار دهید. شما میتوانید در محتوای خویش از تصاویر دارای ارتباط استعمال فرمائید که دارنده لغت ها کلیدی و یک واژه کلیدی LSI در متن Alt میباشد.
سیگنال های کیفیت خوب برای موتورهای کاوش ارسال فرمائید: این مورد به این مفهوم میباشد که تمامی مواقعی که گوگل دوست دارااست را به وی نشان دهید. برای مثال به کار گیری از لینک و پیوند های فرنگی به دامنه های دارای اعتبار ( همانند .edu و .gov) بسیار اساسی میباشد. استعمال از لغت ها کلیدی دارای اعتبار و دارای ارتباط، تاثیر بسیار خیر و خوبی خواهد داشت.