آیا تا به حالا واژه رپورتاژ اطلاع رسانی (ریپورتاژ اطلاع رسانی) به گوشتان خورده میباشد؟ سئو سایت چنانچه در فضای دیجتال مارکتینگ فعالیت میکنید، احتمال زیاد این عبارت را شنیدید، که یکسری وب سایت ها رپورتاژ میگیرند و یکسری موسسات و اشخاص رپورتاژ میخرند، البته خویش این واژه و کلمه رپورتاژ چه است و چه مفهومی دارااست؟ آیا دادن رپورتاژ میتواند سبب بهبود بهینه سازی وبسایت شما گردد و شمارا به برگه نخستین گوگل بیاورد؟ درین نوشته ی علمی قصد داریم بهاین سوال های جواب دهیم و یادگرفتن دهیم که چهگونه رپورتاژ بنویسیم.
رپورتاژ چه چیزی است
رپورتاژ Reportage متنی تبلیغی میباشد که به خواسته معرفی سرویس ها یک کمپانی یا این که حتی افراد میباشد. نکته ای که دارای اهمیت میباشد، نحوه نگارش رپورتاژ اطلاع رسانی میباشد به نحوی که خواننده به طور غیر بی واسطه با سرویسی تارنما شما آشنا گردد و تبلیغات به نوعی بی طرفانه شکل گیرد. از آن جاییکه که رپورتاژ اطلاع رسانی معمولا در رسانه های دارای اعتبار منتشر میشود، عموم به طور ناخوداگاه اعتماد بیشتری نسبت بهاین تبلیغ در مقایسه با شرایط تکثیر معمولی داراهستند. چنانچه بخواهیم در امر تاریخچه رپورتاژ خبری دعوا کنیم، می قدرت اظهار کرد کهاین واژه نسبتاً 70 سال میباشد که وارد ادبیات انتقادی رسانه ها شدهاست. اما این را اضافه کنیم که رپورتاژها مدام در سوی تبلیغات مثبت محصول ها نمیباشد بلکه بعضا مواقع قصد رپورتاژ یک آگهی همگانی علیه یک گروه میباشد.
تصور دیگر هم این که شاید شمایی که از روش وبسایت های خبری با این واژه و کلمه آشنا شدید، تصور کنید که رپورتاژ اطلاع رسانی یعنی تبلیغ یک تارنما در تارنما دیگر! که می بایست بگم این شرایط خاصی از رپورتاژ میباشد، به دلیل آن که از جمله رپورتاژ میتواند تبلیغ محصولی – شرکتی- فردی (مثبت یا این که منفی) در تلویزیون و یا این که بقیه رسانه ها باشد.
به جهت اعتماد به مخاطبان به رسانهها، رپرتاژ اطلاع رسانیها بسیار موءثر میباشد و به همین برهان در کشورهای توسعه یافته مقررات بسیار رنج علیه رپرتاژ اطلاع رسانیها مصوب و میشود.
تاثیر رپورتاژ اطلاع رسانی بر seo
به شرط این که سایتی که ریپورتاژ اطلاع رسانی در آن می دهید، وب سایت معتبری باشد مانند یک خبرگزاری و شما هم اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کرده باشد، این رپورتاژ میتواند تاثیر بسیار متعددی در بهینه سازی تارنما شما داشته باشد. زیرا این ها وبسایت های معتبری هستند و بک پیوند های دریافتی حاذق به وبسایت شما میدهند.
ساختار رپورتاژ
آیا به لحاظ شما تایپ کردن رپورتاژ نیاز به درک کردن اصولی خاص داراست؟ یا این که به آسانی تایپ کردن یک خبر در بلاگ میباشد؟ سفارش میکنم مسلما ادامه نوشتهی علمی را بخوانید تا به پاسخ این سئوال برسید
مهمترین اصل رپورتاژ نویسی
اقتدار نویسندگی درصورتیکه شما مولف خیر می باشید، احتمالا با یه خرده تمرین میتوانید یک رپورتاژ خوب بنویسید. چرا اقتدار نویسندگی؟ در جواب بدین پرسش این طور میتوانم پاسخ بدم که رپورتاژ هم نوعی تبلیغ میباشد و برخی مایحتاج میباشد به طور بدون واسطه به خواننده خودتان را معرفی نمایید که ما کمپانی … هستیم و سرویس ها ما دربرگیرنده ارائه خدمت های … و…. است. ولی چرا بایستی شمارا گزینش نمایند؟ به خیال و خاطر سرویس ها عالی که ارائه می دهید؟ خب در صورتیکه جواب شما این میباشد که خدماتی که ما ارائه میدهیم، تماما منحصربهفرد و یکتاست و هیچ کمپانی رقیبی این خدمت را ارائه نمی دهد. می بایست در جواب به شما بگم کهاین استدلال کفاف نمی دهد! در حالتی که شما نتوانید استفاده کننده را کنجکاو نمایید که به سرویس ها و کمپانی شما عشق مند خواهد شد و به تارنما شما نیاید، عملا درین مرحله مخاطبی جذب نکردید. به ذکر بهتر برخی مواقع موردنیاز میباشد که شما یک اسکن رایتر باشید! نسخه برداری رایتر کسی میباشد که متن و محتوایی تولیدی وی به قصد فروش میباشد.
خصوصیت های رپورتاژ اثرگذار
یک رپورتاژ خبری خوب، بایستی خصوصیت های ذیل را داشته باشد.
خیر خیلی کوتاه، خیر خیلی بلند
تمامی خصوصیت های کالا را ذکر نکند.
مخاطب تشویق گردد تارنما شمارا ببیند.
متن رپورتاژ به طرز غیر بی واسطه تبلیغ نماید.
طرز نگارش و ذکر مقاله جالب و جاری باشد.
در رپوتاژ، از عکس های مخصوص مصرف شده باشد.
هدف ها رپورتاژ خبری
بدون شک تکثیر رپورتاژ قادر در خبرگذاری ها و وب سایت های دارای اعتبار به برندینگ شما امداد متعددی خواهد کرد، ولی در صورتیکه از منظر تبلیغ نویسی بخواهیم رپورتاژ را تحلیل کنیم، می قدرت دو وضعیت ممکن برای آن متصور شد.
تبلیغات با غرض مطلع سازی
تبلیغات به طور بی واسطه
در تبلیغات اینترنتی و کلا هر تبلیغی که با قصد مطلع سازی شکل میگیرد، غرض شناخت مخاطبین با مارک ماست. براین اساس در دنیایی که مملواز تبلیغات رنگارنگ میباشد، درصورتیکه بخواهید تبلیغ شما روی ذهن استفاده کننده تاثیر بذارد و در ناخوداگاه مشتری مارک شما نقش ببندد، نیاز به تکرار تبلیغ دارید.
به عنوان مثال به نمودار تحت اعتنا نمایید. همان گونه که مشاهده میکنید ، مارک دور اندیشی Brand awareness با ارتقا تبلیغات شکل میگیرد. ترازو تبلیغات در هر کسب و کاری مختلف میباشد البته به طور معمول برای این که تبلیغات شما در روی ذهن استفاده کننده اثر بگذارد و اورا تشویق به خرید یا این که به کار گیری از خدمت شما نماید، حدافل 3 توشه با یک مدت بندی خاص بهتر میباشد تبلیغات به مشتری نشان داده خواهد شد.