یکسری زمانی بود که از یک اسم به طور کامل متناسب در الگوریتم های گوگل به کار گیری نشده بود سئو سایت و این طلسم با معرفی الگوریتم شاهین (Hawk) گوگل ناکامی. به واسطه فعالسازی این الگوریتم، تغییرات متعددی در بهینه سازی محلی (Local بهینه سازی) تاسیس شده است. درین مقاله یه یادگرفتن الگوریتم Google Hawk و تاثیرات آن در بهینه سازی وب سایت ها میپردازیم.
طبق مقاله سایت Search Engine Land که در تاریخ 22 آگوست منتشر شدهاست، الگوریتم شاهین گوگل تنها جستجوهای محلی را غرض گرفته و تاثیری بر روی سایت هایی که فعالیتی در seo محلی نداشته اند، نگذاشته میباشد. با این هم اکنون این آپ دیت گوگل میتواند اشاره ای به تغییرات احتمالی گوگل در آینده خیر چندان به دور داشته که میتواند بر روی هر کسب و کاری تاثیرگذار باشد.
الگوریتم Hawk گوگل در رابطه چه چیزی است؟
در وضعیت کلی، این الگوریتم تحت عنوان فیلتری در جستجوهای محلی به حساب آورده می شود. پیش از این آپدیت رسانی، کسب و کارهایی که از لحاظ جغرافیایی مجاورت هم بوده و از اسم و حوزه کاری مشابهی برخوردار بوند، تحت عنوان مورد ها تکراری محسوب می شدند. از جمله، بخشها توریستی که مملواز رستوران، کافی شاپ و هتل بودند، ذیل تاثیر این موقعیت قرار می گرفتند و برخی از آنها که با اهالی های خویش شبیه به حیث میرسیدند، در جستجوهای محلی غربال می شدند.
چهطور چنین چیزی ممکن میباشد؟
نیت گوگل در بالا و پیش از معرفی الگوریتم شاهین، این بود که که خلل تشخیص خطا گوگل در جای های تکراری را از میان برده و تمامی کسب و امور را بتواند اکران دهد.
در وضعیت تئوری این ایده بسیار بی نقص و کامل به لحاظ می رسید. البته در فعالیت بخش اعظمی از کسب و امور سوای اینکه حتی قصد شیطنت داشته باشند، با تثبیت کسب و فعالیت خویش در نقشه گوگل، هم خویش و هم کسب و عمل اهالی را از میان می بردند.
گوگل برای حل این ایراد، الگوریتم Hawk را معرفی و فعالسازی نموده است. دراین الگوریتم، شعاع فیلترینگ گوگل در تشخیص کسب و شغل های تکراری کوچکتر گردیده و کسب وکارهای شبیه و در حدود هم میتوانند فارغ از نگرانی، محل خویش را در نقشه گوگل تثبیت نمایند. همینطور یک کسب و عمل نیز نمی تواند چند توشه خویش را در آدرسهای متعدد تثبیت نماید تا در هر توشه کاوش به اولِ نتیجه ها رسد.
با این اکنون هنوز کسب و شغل های متعددی وجود داراهستند که از یک نشانی مشترک به کار گیری می نمایند. مثلا می شود به دکان های یک پاساژ، وکلایی که از یک دفتر کار مشترک و اکثری از موسسات که به طور اشتراکی از یک جای استعمال می نمایند، اشاره نمود.
با اینکه اکثری از کسب و امور ممکن میباشد هنوز با این به روز نیز دشواری هایی داشته باشند، البته اکثر زمان ها آنان از مزایای این الگوریتم تازه فایده مند خواهند شد. از جمله دیگر رقبا نمی توانند از اسم آنها سو به کارگیری کرده و در حوالی آن ها با اسم شبیه عمل نمایند.
همچون کل آپدیت رسانی های نو گوگل، این آپ تو دیت رسانی نیز در سوی سود یوزرها است. گوگل با استعمال از الگوریتم شاهین قصد داراست که دارای ربط ترین نتیجه ها را در هنگام جستجوی یوزرها به اکران گذارد.
ما چه کاری در ازای الگوریتم شاهین میتوانیم انجام دهیم؟
اولیه از تمامی اینکه هیچ نگرانی به خویش روش ندهید. تماما طبیعیست که پس از معرفی یک آپدیت رسانی، درجه شما برای چندین وقت هم که گردیده افت نماید. سپس، نوبت ارزیابی بهینه سازی محلی و انجام اقداماتیست که بایستی در سمت و سوی بخشیده شدن از طرف گوگل انجام دهیم.
1. به شرایط ناشناس مرورگر خویش بروید
جستجوی گوگل در مرورگر شما تماما به طور فردی سازی گردیده انجام میشود و به پارامترهایی مانند جستجوهای پیشین و جای شما متعلق میباشد. در صورتی میخواهید درجه حقیقی و واقعی خویش را ملاحظه کنید، به وضعیت incognito در مرورگر کروم و یا این که private در فایرفاکس بروید و کلمه و واژه متبوع خویش را کاوش فرمایید.
2. صدق داده ها خویش در نقشه گوگل را محاسبه فرمایید
بخش اعظمی از اشخاص در هنگام جستجوی جای ها، بازنویسی هایی را در جای ها اعمال می نمایند و این دستکاری ها نیز ممکن میباشد از طرف گوگل پذیرفته خواهد شد. پیش از هر چیز، داده ها کسب وکار خویش را در نقشه گوگل تحلیل نمایید تا از صدق آن ها مطمئن گردید. تلفن تماس، نشانی نشانی اینترنتی و نشانی فیزیکی کسب و فعالیت شما از داده ها بسیار اساسی و مهم محسوب میگردند. درین بخش مشکلات سهوی زیاد حادثه می افتد و از حل کوچکترین نادرست ها نیز نبایست غافل گردید.
سئو در هنگام به روزرسانی های تارنما
در هنگام آپ دیت رسانی های وبسایت، همواره از تجربه متخصصین سئو سایت استعمال نمایید. نوع ساخت سایت در هدایت یوزرها از یک برگه به ورقه دیگر و همینطور داده های متای مطلوب از کارداران تاثیر گذار بر روی درجه ایست که موتورهای کاوش به وب سایت میدهند. کارشناسان seo درین موردها میتوانند شایسته ترین ارشادوراهنمایی ها را به شما نمایند تا تغییرات ناشی از آپ تو دیت رسانی های تارنما، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی مرتبه و رنک وبسایت داشته باشد.
متخصصین بهینه سازی همینطور میتوانند در گشوده نویسی داده های متا به عنوان مثال متا تگ Title و متای توضیحات به شما امداد نمایند تا تاثیر دیده گیرتری را در رنکینگ گوگل، پس از ارتقای وبسایت ببینید.
استعمال از پتانسیل های بیرون از وب سایت
زمان های متعددی برای چشم شدن مارک وبسایت در دنیای وب وجود دارااست و متخصصین seo میتوانند به شما درین عمل امداد نمایند. آنان میتوانند با شناسایی پتانسیل های مطلوب در وبسایت، به هرچه بیشتر چشم شدن تارنما در نتیجه ها موتورهای کاوش امداد نمایند و در فیض موجب افرایش ترافیک وبسایت شوند. برای مثال اسکرین شاتی از یک ویدیو در شیت نتیجه ها کاوش (SERP)، قادر است سبب به کلیک هر چه بیشتر بازدیدکنندگان شود و ترافیک تارنما و در غایت سکو وب سایت را ارتقا دهد.
به کار گیری از ابتکارات سئوکاران
بروز رسانی تارنما یک کدام از برهه زمانی هاییست که می قدرت در آنان از ابتکارات سئوکاران به کار گرفت و تجهیزات جدیدی به وبسایت اضافه کرد. از مثال ابتکاراتی که می شود به آن اشاره نمود، افزودن پروتکل HTTPS در سوی امن کردن رابطه یوزرها، به وبسایت هست. یک کدام از دیگر از این ابتکارات، افزودن Schema Markup به صفحه های تولید ها و ویدئوها میباشد که سبب به ارائه داده ها هرچه بهتر به یوزرها در کاغذ حاصل کاوش می گردد.
برای ایجاد یک بک پیوند اثر گذار و با کیفیت می بایست به اصولی مثل دارای ارتباط بودن وبسایت سئو سایت و پیوند دهنده با وبسایت شما و یا این که کیفیت سایت لینک و پیوند دهنده ، قدمت دامنه ، ایندکس های وب سایت در گوگل ، Domain Authority ، Page Authority و …. دقت کرد.
مدام بهاین نکته طلایی دقت داشته باشید که می توانید با محاسبه کردن پیوند های وب سایت حریف به نتیجه ها نیکی برسید و با رعایت آن راز نخ هایی از این مسئله پیدا فرمائید.به عبارت دیگر فرض نمایید می خواهید تارنما سئوروز را که در مورد seo فعالیت می کند چک نمائید برای این عمل شما نیاز به یک ابزار قادر دارید که می توانید از وبسایت Ahref یاری بگیرید و به چک و نظارت تارنما های حریف بپردازید.
seo سورس : اصل سوم ما seo سورس وبسایت میباشد که اینترنت مستر های عزیز بسیار به آن نادر دقت می باشند ( تجربه این فرمان را اثبات کرده ) مدام از این منظر به seo نگاه گردیده که وبسایت خویش را مبنا گذاری میکنند و مطالب خوب و با کیفیتی نیز منتشر میشود البته سود مناسب نتیجه ها نمیشود.
آیا این پرسش برای شما بوجود نمی آید که مشکل فعالیت از کجاست ؟؟؟
پاسخ پرسش بسیار معمولی میباشد seo سورس به صحت انجام نشده و همین دستور سبب ساز افت سایت می گردد چراکه مهم ترین اصل seo در واقع seo سورس وبسایت است پس کارایی فرمایید دقت متعددی بهاین نکته داشته باشید.
سرچ کنسول : یکی فوق العاده ترین ابزار های گوگل تاکنون سرچ کنسول گوگل بوده میباشد که شما با به کارگیری از آن میتوانید آماری مانند بازدیدهای وبسایت از گوگل، کلیدواژهای کاوش گردیده، لینک و پیوندها و بکپیوندها، صفحه های ایندکس گردیده در گوگل، موقعیت دسترسی ربات خزنده گوگل به اینترنتوبسایت شما، خطاهای احتمالی در دسترسی، خطاهای امنیتی و … را محاسبه فرمائید.شما میتوانید با به کارگیری از بخش های گوناگون سرچ کنسول تجربه موفقی در بهینه سازی خویش داشته باشید.
چرا می بایست از سرویس ها بهینه سازی استعمال کنیم؟
ازآنجاکه موتورهای کاوشگر مانند گوگل برای گزینش مرتبه یا این که شرایط یک وبسایت در حاصل کاوش بیش تر از ۲۰۰ برهان را درنظر میگیرند ،به همین استدلال ، برای برد در بهینه سازی به تخصص قابل توجهی نیاز میباشد.
سرویس ها بهینه سازی سرویسهایی میباشد که به شما در سئو وبسایت شما برای موتور های کاوش امداد می نماید. با seo وب سایت، کسب و عمل شما در حاصل جستجوی گوگل بهتر مشاهده می شود و میتوانید در برگه اولیه حاصل کاوش _ به عبارتی جایی که روزمره میلیون ها مخاطب در آن رفت و آمد می نمایند _ قرار بگیرید.