تیتر های سوالی بنویسید
پژوهش ها نو نشان میدهند که تیتر های لانگ تیل و سوالی برای مثال تیتر هایی می باشند سئو سایت که بیشترین نرخ کلیک را دارا هستند. تیتر های سوالی همینطور برای وویس سرچ مطلوب می باشند کهاین روز ها استعمال از آن در اکنون بیشتر و بیشتر شدن میباشد (ولی برای سرچ های انگلیسی).
از کاراکترهای خاص در تیتر استعمال فرمایید
در شرایط پیش فرض، کاراکتری که تیتر را از نام وبسایت شما غیروابسته می نماید دش (-) هست. امّا درصورتی که وبسایت شما وردپرسی میباشد، میتوانید با به کارگیری از پلاگین یوست به سادگی تیتر را ادیت کرده و از کاراکترهای دیگر به کارگیری نمایید.
همینطور، استعمال از ایموجی و بقیه کاراکترهای خاص میتواند به شدت روی ارتقاء نرخ کلیک وب سایت شما تاثیر داشته باشد.
سود بردن از گذاره منحصربهفرد خویش در تیتر
کارایی فرمائید از گذاره اختصاصی بفرد خویش یا این که Unique Selling Proposition در تیتر خویش منفعت ببرید. گذاره اختصاصی شما در واقع مزیتی میباشد که شما نسبت به رقبای خویش دارید. مثلا، درحالتی که قیمت ارزان و ارسال بدونپول از خصوصیت های منحصر شما میباشد، تلاش نمائید به طبع آن را در تیتر خویش بیاورید.
از اعداد و تاریخ به کارگیری فرمایید
تیتر هایی که دربردارنده اعداد و تاریخ میباشند به طور طبیعی از تیتر های دیگر جالب خیس می باشند. همینطور، به کارگیری از این سال در تیتر میتواند ایده خیر باشد.
متا دیسکریپشن
شاید روش های بخش اعظمی برای ارتقا نرخ کلیک وب سایت وجود داشته باشد، امّا یکی شایسته ترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این میباشد که مطلقا برای مجموع صفحه های خویش یک متا دیسکریپشن مخصوص بنویسید.
در صورتیکه برای صفحه های خویش توضیحات متا تمجید نکنید، گوگل به طور خودکار بخشی از متن شمارا برداشته و آن را در حاصل کاوش اکران خواهد بخشید. دیسکریپشنی که گوگل خودش تعیین می نماید معمولا بی مضمون از آب در میآید و بازخوردی خیر از آن نخواهید گرفت.
متادیسکریپشن شرایط بسیار قابل قبولی برای قرار دادن کلیدواژه ها در دست شما قرار میدهند و میتوانند در سمت و سوی ارتقاء نرخ کلیک به شما یاری نمایند. در کنار تیتر بهینه سازی، متا دیسکریپشن نیز بخشی میباشد که مخاطب پیش از هر چیز دیگری می بیند. در فیض، سئو آن قادر است تاثیر مستقیمی روی بهبود نرخ کلیک وب سایت شما داشته باشد.
از راهکارهای ذیل برای بهبود متادیسکریپشن های خویش به کار گیری نمائید:
تمامی چیز را در دیسکریپشن نگویید
یک کدام از مطلوب ترین استراتژی هایی که برای سئو متادیسکریپشن خویش میتوانید به کارگیری فرمایید این میباشد که کاری فرمائید مخاطب بخشی از داده ها را اخذ نماید و برای اخذ ادامه آن حریص خواهد شد. به بیانی دیگر، شما در متادیسکریپشن این مجال را دارید که فضولی استفاده کننده را برانگیزید و اورا مجاب به کلیک نمائید.
کلیدواژه های خویش را در توضیحات متا بیاورید
به کار گیری از کلیدواژه در متادیسکریپشن تماما ضروری میباشد. گوگل در برگه کاوش، کلیدواژه ی شمارا بولد خواهد کرد و همین سبب ساز میشود بیشتر در معرض دقت مخاطب قرار بگیرید. امّا اعتنا داشته باشید که زیاده روی در به کارگیری از کلیدواژه به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. چون یک توضیحات پراز کلیدواژه اما بی مضمون نمی تواند مخاطب را جذب نماید.
نشانی یا این که URL صفحه ها
المان دیگری که به طور پیش فرض در نتیجه ها کاوش نشان داده می شود نشانی برگه میباشد. اکثری از بازاریابان دیجیتال معتقدند که seo نشانی نیز قادر است به ارتقاء نرخ کلیک یاری دهد.
نشانی های شما در شرایط ایده آل بایستی دربردارنده کلیدواژه ی شما باشند و کاراکترهای غیر کاربردی مانند اعداد یا این که آرم ها در آنها نباشد. همینطور، شما می بایست آدرسی بسازید که از نظر معنایی با برگه رابطه داشته باشد و با داشتن کلیدواژه مقصود، دقت مخاطب را به خویش جلب نماید.
اسنیپت های گوگل
اسنیپت های گوگل جعبه های ویژه ای میباشند که حاصل را به طور جدول یا این که موقعیت های دیگر که بسیار جلب دقت می نماید اکران میدهند. این طرق بصری گوگل برای جلب دقت مخاطب به نتیجه ها خاص مطلقا قادر است روی نرخ کلیک آن نتیجه ها تاثیر مثبتی داشته باشد.
در فیض، در صورتی قصد ارتقاء نرخ کلیک وبسایت خویش را دارید، میتوانید از تعریف و تمجید تیتر و متادیسکریپشن دیدنی فرا خیس رفته و با تعریفوتمجید اسکیما و داده های ساختار یافته، کوشش فرمائید که در فیچر اسنیپت ها چشم گردید.
اسنیپت های گوگل مجال فوق العاده ای میباشند که به شما این قابلیت و امکان را میدهند که به طور ویژه در معرض روئت کرد یوزرها قرار بگیرید و نرخ کلیک خویش را ارتقا دهید.
موارد ذیل میتوانند به شما در سمت و سوی بهبود اسنیپت ها یاری نمایند:
استعمال از اسکیمای Review
از اسکیمای aggregate ratings/reviews استعمال فرمائید تا ستاره های مرتبط با عیب گیری یوزرها در نتیجه ها گوگل برای شما اکران داده گردد. افزودن اسکیمای ستاره و اکران آن در حاصل کاوش قادر است به شدت روی ارتقاء نرخ کلیک شما تاثیر داشته باشد. این اسکیما قادر است تماما اعتنا استفاده کننده را جلب نماید و همینطور میتواند ترازو اعتماد را در استفاده کننده ارتقاء دهد.
به کار گیری از اسکیمای FAQ یا این که سوالهای متداول
به کار گیری از اسکیمای FAQ که سبب ساز میشود سوال های متداول در نتیجه ها کاوش چشم شوند بسیار رایج شدهاست. امّا نکته ای که راجعبه اسکیمای سوال های متداول و مجموعاَ هر اسکیمای دیگر وجود دارااست این میباشد که میتواند مانند خنجر دو حاشیه فعالیت نماید. از طرفی با اشغال کردن فضای بیشتری در ورقه جست و جو ممکن میباشد اعتنا استفاده کننده بیشتر جذب گردیده و باعث به ارتقا نرخ کلیک خواهد شد. امّا از طرفی دیگر ممکن میباشد استفاده کننده جواب سوالش را در به عبارتی کاغذ کاوش پیدا نماید و دیگر روی لینک و پیوند شما کلیک نکند!
در حالتی که چه پژوهش ها نشان داده اند که اسکیمای سوال ها متداول سبب ساز به ارتقا نرخ کلیک میشود. امّا مجموعاَ کلیه چیز به متاع عبارت سرچ گردیده و استفاده کننده بستگی خواهد داشت.
فیچر اسنیپت گوگل
درحالتی که بتوانید یکی فیچر اسنیپت های گوگل را به خویش تخصیص دهید، خواهید رویت کرد که CTR وب سایت شما به شدت ارتقا پیدا می نماید. برای قرار دریافت کردن در فیچر اسنیپت های گوگل اسکیمای خاصی نیست. اما کاری که شما میتوانید انجام دهید این میباشد که در محتوای خویش سوال ها یوزرها را مدنظر خویش قرار دهید و به آنان جواب دهید.
نکات اساسی برای ساخت کلمات کلیدی
انتخاب لیست کلمات کلیدی مناسب برای کمپینتان می تواند به شما در نمایش تبلیغاتتان سئو سایت به مشتریان مناسب کمک کند. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، باید با شرایطی که مشتریان بالقوه ی شما برای یافتن محصولات یا خدماتتان، که از آن ها استفاده می کنند، تطابق لازم را داشته باشد. در این مقاله برخی از راه ها و روش های اساسی، برای شروع کار در ساخت لیست کلمات کلیدی را برایتان آوردیم تا آن را در ساخت کمپین خود بکار گیرید. انتخاب کلمه ی کلیدی بسیار مهم است و شما حتما باید بهترین آن را انتخاب کنید.
وقتی که در حال ایجاد لیست خود هستید، خودتان را جای مشتریان بگذارید
دسته های اصلی تجارت یا کسب و کار خود را بنویسید. و سپس اصطلاحات یا عباراتی را که ممکن است، در زیر هر یک از این دسته ها قرار داشته باشند را نیز بنویسید. عبارت یا عباراتی را که مشتریان از آن ها برای توصیف محصولات یا خدمات شما مورد استفاده قرار می دهند را درج نمایید. به عنوان مثال:
کلمه کلیدی
مثال در انتخاب کلمه کلیدی
اگر می خواهید به طور مثال: کفش ورزشی مردانه مخصوص قهرمانان را بفروشید، ممکن است با برخی از دسته های اصلی که مشتریان از آن ها استفاده می کنند، مانند “کفش ورزشی مردانه” شروع کنید. اگر فهمیدید این اصطلاحات معمولی برای محصولات شما هستند، می توانید “کفش ورزشی مردانه“ و “کفش تنیس مردانه“ را نیز اضافه کنید. لیست خود را با ذکر محتوای برند و نام محصولات، می توانید هر چه بیشتر توسعه دهید.
کلمات کلیدی خاصی را برای هدف قرار دادن مشتریان خاص خود انتخاب کنید
اگر می خواهید مشتریانی را که ممکن است علاقه مند به یک محصول خاصی باشند را ترغیب به خرید کنید، کلمات کلیدی خاص تری را انتخاب کنید که مستقیماً با موضوع تبلیغ شما مرتبط باشند. استفاده از کلمات کلیدی خاص به این معنی است که آگهی شما فقط برای اصطلاحاتی اعمال می شود که در حیطه ی کسب و کاری شما اعمال می گردد. اما بخاطر داشته باشید که اگر کلمات کلیدی خیلی خاص باشند، ممکن است نتوانید به تعداد دلخواه و مدنظر خود برسید. به عنوان مثال:
اگر کفش ورزشی مردانه مخصوص قهرمانان را می فروشید، ممکن است کلمات کلیدی خاصی مانند “کفش بسکتبال مردانه”، یا نوع خاصی از کفش را که پیشنهاد می کنید، انتخاب کنید. به عنوان مثال، هنگامی که کسی در جستجوی این نوع کفش ها باشد یا به وب سایت های مرتبط با بسکتبال مراجعه کند، تبلیغ شما واجد شرایط است و دیده می شود.
کلمه کلیدی
آموزش انتخاب کلمه کلیدی و هدف قرار دادن مشتریان
کلمات کلیدی کلی را انتخاب کنید تا به افراد بیشتری دست پیدا کنید
اگر ترجیح می دهید به بیشترین تعداد از افراد، که تا حد ممکن وجود دارند برسید، کلمات کلیدی عمومی تری را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام افزودن کلمات کلیدی بسیار کلی، دستیابی به مشتریان بالقوه ممکن است دشوار باشد. زیرا تبلیغ شما ممکن است برای جست و جوهایی باشد که همیشه مربوط به شغل شما نیستند. همچنین کلمات کلیدی عمومی تر می توانند رقابتی تر باشند و ممکن است به مبالغ بالاتر یا بیشتری نیاز داشته باشید. هدف گذاری گسترده بر روی طبقه ها با مزایده و قیمت هوشمندانه صورت می گیرد. بنابراین تکنولوژی یادگیری ماشین می تواند بهترین جست و جو ها را بدون در نظر گرفتن نوع رقابت، در اولویت قرار دهد. کلمات کلیدی عمومی یا کلی را آزمایش کنید و سپس تصمیم بگیرید کدام یک نتایج بهتری را برای شما نشان می دهند. مهم نیست که کلمات کلیدی شما چقدر کلی است. همیشه باید به تبلیغات و وب سایت شما مرتبط باشند. به عنوان مثال:
اگر صاحب یک فروشگاه بزرگ کفش هستید، ممکن است یک کلمه کلیدی عمومی مانند “کفش” را انتخاب کنید. به عنوان مثال، هنگامی که کسی طیف گسترده ای از کفش ها را جستجو می کند یا از وب سایت های مربوط به مد بازدید می کند، در این صورت ممکن است، تبلیغ شما واجد شرایط باشد.
کلمات کلیدی مشابه را در گروه های تبلیغاتی قرار دهید
برای نمایش تبلیغات مرتبط با مشتریان بالقوه، کلمات کلیدی و تبلیغات خود را بر اساس محصولات، خدمات یا دسته های دیگری که خود تعریف کردید، در گروه های تبلیغاتی قرار دهید. اگر چند کلمه ی کلیدی با یک عبارت جستجوی مشخص، مطابقت داشته باشد، گوگل بر اساس رتبه بندی مندرج در این مقاله، در مورد کلمات کلیدی مشابه در همان گروه تبلیغاتی، کلمه ی کلیدی را برای خدمت انتخاب می کند. داشتن کلمه کلیدی مشابه در انواع مختلف رقابت ها، نباید به هیچ وجه هزینه های شما را افزایش دهد یا به عملکرد شما آسیبی برساند. مثلا اگر شما صاحب یک فروشگاه کفش هستید، ممکن است 2 گروه تبلیغاتی ایجاد کنید:
یک گروه شامل کفش مخصوص دویدن و گروهی دیگر شامل کفش مخصوص پیاده روی.
گروه تبلیغاتی شما برای اجرای تبلیغات بر روی کلمات کلیدی کفش مخصوص دویدن و کتانی های مخصوص دویدن متمرکز می شود؛ گروه تبلیغاتی شما می تواند شامل تبلیغاتی با کلمات کلیدی مانند “کفش پیاده روی“ و “کفش ست رنگ لباس” باشد.
گونه های نزدیک را در نظر بگیرید
لازم نیست انواع مختلفی از هر کلمه ی کلیدی را اضافه کنید، زیرا تبلیغات شما واجد شرایط برای جست و جوهایی، مشابه کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند. به خاطر داشته باشید، هر بار شخصی در جست و جوی نوع دیگری از کلمه کلیدی شما باشد، تبلیغات متنوعی را ضمانت نمی کنید. برای اطمینان از نمایش تبلیغات خود برای همه ی شرایط مرتبط، همچنان می توانید کلمات کلیدی جداگانه ای را برای همه ی تغییرات خود اضافه کنید.
نکته کلبدی: در انتخاب کلمات کلیدی حتما و حتما به LSI دقت کنید.(LSI چیست؟)
گونه های مختلف چیست؟
اهمیت در نظر گرفتن گونه های مختلف
حرف آخر در انتخاب کلمه کلیدی
انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهم ترین مواردی است که در سئو تاثیر بسیار زیادی دارد، و می تواند مانند یک روح در کالبد سئو سایت باشد پس در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت کنید چون انتخاب درست کلمه کلیدی می تواند سایت شما را به نوعی زنده کند پس ارزش زیادی برای آن قائل شوید:)
هر اینترنتسایتی برای رقابت و ایستادگی نیاز به یک فونداسیون دارااست. سئو سایت اصول seo تکنیکال ردیف فقرات وبسایت شماست. ساختار وبسایت شما با این اصول پابرجا میماند و سوای آن تارنما فروپاشی خواهد کرد.
فرض فرمائید که شایسته ترین محتوای جهان را نوشته اید و هر هر کس واژه و کلمه کلیدی آن را کاوش نماید می بایست به شیت شما هدایت خواهد شد، ولی با کلیک برروی پیوند شما 10 ثانیه ارتفاع میکشد و هم چنان محتوا گشوده نشده میباشد. به ازای کل این ثانیه ها شما بازدید کنندگان خویش را از دست می دهید و نرخ پریدن bounce rate ارتقاء مییابد.
اهمیتی ندارد که محتوای شما چقدر جالب و عالی مندرج میباشد، از آنجایی که همت اینترنتوب سایت شما ضعیف میباشد هر لحظه بازدیدکنندگان را از دست می دهید. این یک نمونه معمولی از اهمیت بهینه سازی تکنیکال بود که سوای آن دیگر هیچ چیز در تارنما شما اهمیت نخواهد داشت.
به همین عامل قصد دارم شمارا با مهمترین جنبه های seo تکنیکال آشنا کنم، اینکه هرمورد تا چه اندازه برای وبسایت شما حیاتی میباشند و چهگونه می بایست ایرادات را شناسایی و برطرف نمایید. با ما یاروهمدم باشید...
تعداد کلمه ها: 3442 بازه مطالعه: 26 دقیقه هم چنین میتوانید پوشه PDF نوشته ی علمی را دانلود فرمائید
فهرست مطالب:
ریسپانسیو
سرعت
رفع ارورها
محتوای تکراری
ساختار اطلاعات
crawl errors
بهینه سازی عکس
امنیت
قسمت نخستین: اهمیت mobile friendly بودن وب سایت
همگی میدانیم که دیگر اکثر اشخاص با تلفن همراه های هوشمند خویش به وب متصل میشوند، می اقتدار اظهار کرد در دنیای مدرن موبایل به دست ما چسبیده میباشد. هر روز نیز اشخاص بیشتری تلفن همراه هوشمند میخرند و بهاین تعداد اضافه میشود. خویش اینجانب دو تلفن همراه هوشمند دارم، یکیاز اندروید و دیگری ios ، به جرات میتوانم بیانکنم به غیر از شغل های مرتبط با تارنما در طی دیگری با کامپیوتر وارد وب نمیشوم.
غول کاوش گر به خیر و خوبی این زمینه را فهم نموده است و سالها مدت برای تطبیق الگوریتم های گوگل با این تغییرو تحول وسیع بازه صرف نموده است.
اولی تغییر تحول که رسانه ای نیز شد، معرفی الگوریتم mobile first index در سال 2016 بود. این گام اولیه گوگل برای سفر از کاوش بر اساس کامپیوتر به کاوش بر اساس تلفن همراه بود. تصویر زیر گوگل آنالیتیکس یک وب سایت خبری فارسی گویش میباشد.
و حتی اساسی خیس از این، حدودا 57 درصد از مجموع یوزرها با گوشی جستجوی خویش را انجام میدهند. مشاهده میکنید که چرا قصد گوگل ابتدا استعمال از ورژن گوشی وبسایت ها برای مرتبه بندی میباشد.
البته چرا تا این اندازه نگران گوگل هستیم؟ زیرا 93 درصد از تمام ترافیک هدایت گردیده به تارنما ها را تامین می نماید.
شایسته ترین رویه برای اطمینان از عدم وجود هرگونه مشکل در ساختار ورژن گوشی وارد شیت mobile friendly test گوگل گردید. URL خویش را وارد فرمائید تا گوگل به شما بگوید که ورژن تلفن همراه تارنما ایرادی داراست یا این که نه. این فرمان تاثیر بسزایی در بهینه سازی تکنیکال تارنما دارااست.
در حالتیکه نشانی دیگری برای ورژن تلفن همراه خویش دارید، بایستی مورد ها ذیل را رعایت فرمایید:
- به طبع در ورژن تلفن همراه وبسایت خویش کل محتوای ارزشمند ورژن دسکتاپ را بیاورید، از عکس های کیفیت بالا گرفته تا متن ها باارزش و ویدئوی های آموزشی.
- ساختار ورژن تلفن همراه بایستی شبیه با ورژن دسکتاپ باشد.
- داده های متا را در هر دو ورژن دسکتاپ و گوشی وارد فرمایید.
- در حالتیکه ورژن گوشی وبسایت در هاست دیگری میزبانی میگردد، مطمئن گردید که کمپانی هاستینگ قابلیت و امکان در اختیار گرفتن ارتقا حضور ربات های گوگل در وب سایت را داشته باشد.
- با به کارگیری از google\'s robots.txt tester مطمئن گردید که گوگل میتواند محتوای ورژن تلفن همراه شمارا ببیند.
نصیب دوم: سرعت سایت برای پیروزی بسیار با اهمیت میباشد
فرقی ندارد مقصود شما مخاطبان دسکتاپ می باشند یا این که تلفن همراه، سرعت وبسایت بسیار با اهمیت میباشد. در حالتی که اینجانب ناچار باشم دوران متعددی برای بارگزاری تارنما چشم به راه بمانم، مطمئنا این عمل را نخواهم کرد. همان طور که در اولِ نوشته ی علمی گفتم، سرعت فاکتوری بسیار با اهمیت برای شکاف وبسایت شما به وسیله یوزرها و یا این که ماندن و لذت بردن آنان از محتوایی که برایش زحمت کشیدهاید میباشد.
درصورتی که سایت شما به آرامی بارگزاری میگردد، یوزرها دکمه برگشت مرورگر را خواهند زد و فیض دیگری را تعیین می نمایند. الگوریتم rank brain گوگل این سیگنال را اخذ می نماید که می بایست شمارا در نتیجه ها زیر بفرستد. هنگامی که سرعت وب سایت شما زیر باشد، دیگر هیچ چیز اهمیت نخواهد داشت.
تمرکز شما در راستای بهبود seo وب سایت تا شرایط کنونی به کدام گزینه بیشتر بوده میباشد؟ نرخ پریدن bounce rate؟ نرخ تبدیل؟ دوران ماندگاری مخاطب روی تارنما؟
در صورتی بتوانید سرعت تارنما خویش را با صرفه فرمائید، مجموع موردها بالا را بهبود خواهید بخشید.
ابزارهای سنجش سرعت وب سایت
شایسته ترین ابزار که چاره های مطلوب نیز ارائه می نماید و ولی ابزار آیتم عشق و علاقه اینجانب نیز میباشد، وبسایت GTMetrix، که مطلقا موردپسند وبمستران بی شمار دیگری نیز میباشد.
شیوه های دیگری برای آزمودن سرعت تارنما وجود داراست که می شود به WebPageTest یا این که ابزار گوگل PageSpeed tools اشاره نمود.
فضای دوست داشتنی GTMetrix
مدام صفحه ها غرض و پر طرفدار تارنما خویش را چک فرمائید. ممکن میباشد یکیاز صفحه های شما بسیار سریع باشد و دیگری بسیار یواش. عملکرد نمایید صفحاتی که عکس های بزرگی در آن به عمل رفته گردیده را قطعا تحلیل نمائید و با ابزارهای متفاوت بهینه سازی عکس به ارتقاء سرعت بارگزاری آن بپردازید.
بعضی از دلایلی که میتوانند ادله افت سرعت وبسایت شما باشند:
- تصاویر گسترده میباشند و سئو نشده اند.
- تراکم قابل قبولی در محتوا نیست.
- شیت دارنده امرها CSS متعددی برای عکس ها میباشد.
- وب سایت شما داده ها را در cache ذخیره نمی نماید.
- از پلاگین های متعددی به کار گیری میکنید.
- وب سایت شما برای فولدر های استاتیک خویش یا این که سرور CDN ندارد.
- سرعت هاستینگ شما زیر میباشد.
میتوانید با رفع ایراداتی که GTMetrix در چنگ شما میگذارد، سرعت وب سایت خویش را باصرفه نمایید.
قسمت سوم: ارورهای وبسایت را رفع فرمایید تا جایگاه های خویش را از دست ندهید
ارورهای وبسایت حقیقتا آزاردهنده می باشند. معمولا هم وبمستران و هم مشتریان آن ها با دیدن این ارورها بهم می ریزند. ارورهای وبسایت معمولا به خیال لینک و پیوند های شکسته، ریدایرکت های خطا یا این که صفحه ها گم گردیده می باشند، پیش خیس در نوشتهی علمی ای رفع ارورهای گوگل سرچ کنسول را توضیح دادم. ولی چنانچه وقت قرائت یک نوشتهی علمی دیگر ندارید، در یک سری عبارت کوتاه برایتان توضیح خواهم اعطا کرد.