مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

فعال سازی جستجوی صوتی در گوگل و تاثیر اون بر سئو سایت شما


جستجوی صوتی در گوگل ، این متاع کاربردی و دوست داستنی که وجود هر روز ضروری خیس میشه.  سئو سایت  آیا گردیده که آهنگی رو که با «لالای، هالالای» آغاز میشه یا این که آهنگی که با آغاز آکورد گیتار روی همچین ملودی پیش میره «داری رای رام رام» دنبالش بگردین؟ در اینجاست که جستجوی صوتی در گوگل به امداد شما میاد. همگی ما می‌دونیم که چقدر ناامیدکننده می‌تونه باشه زمانی شما نمی‌تونین اسم یه ترانه یا این که هر کلمه و واژه‌ای از اون رو به حافظه بیارین ولی لحن و ملودی اون در ذهنیت شما گیر کرده. در Search on، در گوگل اعلام گردیده که‌این غول کاوش می‌تونه دراین مورد به یوزرها امداد کنه. خبر خوب اینه که نیازی به متن، اسم هنرمند یا این که صدای عالی وجود ندارد! شما به راحتی می‌تونین با راه‌اندازی جستجوی صوتی گوگل آوا متبوع خویش رو پیدا کنین. با ما هم پا باشین تا به پاسخ همگی سوال های خویش دراین مورد برسین.

جستجوی صوتی گوگل چیه؟


جستجوی صوتی در گوگل که با اسم Search by voice شناخته میشه، یه فناوری گوگل است که به شما قابلیت میده با کلام کردن با موبایل یا این که کامپیوتر از جستجوی گوگل استعمال کنین. این فناوری در هر کجا در دسترسه. شما تنها بایستی روی آرم میکروفن در نوار گوگل کلیک کنین یا این که ضربه بزنین و درخواست خودتون رو با صدای بلند اعلام کنین. این فناوری نکات مثبت بخش اعظمی داره. مزیت اساسی اون اینه که می‌تونین با کلام زدن و فارغ از نیاز به تایپ و کلیک کاوش کنین. این مورد به‌این معنیه که می‌تونین یک‌سری فعالیت رو با هم انجام به‌این و در حالی که گوگل به سوال ها شما جواب میده، هر کاری بخواید می‌تونین انجام به‌این. همینطور به حیث می‌رسه جستجوی صوتی سریع‌تره! صرفا چرا که بیشتر اشخاص سریع‌خیس از نوشتن کلام می‌کنن. جستجوی صوتی گوگل استفاده کننده پسنده، به این دلیل‌که حقیقتاً مشابه یه مکالمه طبیعیه.

صدای توی راز خویش رو سرچ کنین!
از امروز می‌تونین برای حل نقص‌ صدای توی سرتون یا این که ملودی و آهنگی که تو مغزتون گیر کرده، آواز بخونین، سوت بزنین یا این که ملودی رو برای گوگل بخونین. در موبایل خودتون پایانی ورژن گوگل رو گشوده کنین یا این که ابزارک جستجوی گوگل رو پیدا کنین و آن گاه روی علامت میکروفن ضربه بزنین و بگین: «این آوا چیه؟» یا این که روی دکمه جستجوی موزیک کلیک کنین؛ بعد به بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آغاز به زمزمه کنین. در Google Assistant، عمل به همین سادگیه. بگین: «درود گوگل، این چه آهنگیه؟» و بعد از آن ملودی اون آوا رو زمزمه کنین. این خصوصیت اکنون به لهجه انگلیسی در ios و به بیشتراز ۲۰ گویش در اندروید موجوده! امید‌واریم که در آینده جستجوی صوتی در گوگل به گویش‌های بیشتری توسعه پیدا کنه.

پس از این که زمزمه رو تموم کردین، الگوریتم یادگیری ماشین گوگل، به شناسایی موردها منطقی موزیک امداد می‌کنه.

نکته
نگران نباشین! شما برای به کار گیری از این خصوصیت به پیچ خیلی عالی نیاز ندارین.
گوگل مبنی بر فرضیات، آیتم‌های محتمل رو به شما نشون میده؛ آن‌گاه می‌تونین شایسته ترین تطابق رو تعیین کنین و داده ها مرتبط با هنرمند و ترانه رو هم سرچ کنین. جستجوی صوتی گوگل یه خصوصیت خیلی خوب و کاربردی محسوب میشه که می‌تونه تجربه نیکی رو برای یوزرها تثبیت کنه.

به چه شکل ماشین‌ها ملودی‌ها رو خاطر می‌گیرن؟


جستجوی صوتی در گوگل چطوری عمل می‌کنه؟ یه نحوه آسون برای توضیح این قضیه اینه که بگیم ملودی نوا مثل اثر انگشت آهنگه! هر کدوم از اون موزیک‌ها نام و نشان مخصوص خویش رو دارن. گوگل تونسته سبک‌های یادگیری ماشینی بسازه که می‌تونن صدای آشفتگی، سوت یا این که آواز شما رو روی این اثر انگشت مخصوص همخوانی تن. وقتی که یه ملودی رو کاوش می‌کنین، سبک‌های یادگیری ماشینی گوگل، صدا رو به یه توالی مبنی بر عدد که ملودی نوا رو نشون میده تبدیل می‌کنن. سبک‌های گوگل فراگیری داده شدن تا موزیک‌ها رو مبنی بر منابع گوناگون به عنوان مثال آواز، سوت یا این که زمزمه بشر و همینطور ضبط‌ های استودیویی، شناسایی کنن. الگوریتم‌ها هم، همگی جزئیات دیگه رو محو میکنن. جزئیاتی مثل سازهای یاور، نوار و لحن صدا. چیزی که در غایت برای ماشین‌های گوگل باقی می‌مونه، توالی بر پایه ی تعداد ترانه یا این که همون اثر انگشتی می‌باشد که بهتون گفتیم شناسه یک آهنگه.

گوگل این توالی‌ها رو با هزاران آوا از سراسر عالم مقایسه می‌کنه و آوا‌های بالقوه رو شناسایی می‎کنه.

نمونه
مثلا اگه Dance Monkey رو از Tones and I گوش به این. نوا رو خونده یا این که سوت زده یا این که زمزمه می‌کنین. به همین ترتیب سبک‌های یادگیری ماشینی، ملودی ورژن ضبط گردیده به وسیله استودیو رو تشخیص میدن، که می‌تونیم از اون برای همخوانی با صدای آهسته فرد به کارگیری کنیم.
جستجوی صوتی گوگل بر فناوری تشخیص موسیقی گروه تحقیق AI گوگل استواره. گوگل با استعمال از کانال‌های اتصال عمیق برای به رسمیت شناختن موسیقی در دستگاه‌های گوشی، فعلا Now playing روی Pixel2 رو فعال‌سازی کرده.

در سال ۲۰۱۸، گوگل همین فناوری رو به خصوصیت Sound search در نرم‌افزار گوگل وارد کرد و دسترسی به کاتالوگ میلیون‌ها نوا رو توسعه اعطا کرد. این تجربه تازه می‌تونه گوگل رو یه گام جلوتر ببره، به دلیل آنکه اکنون جستجوی صوتی گوگل می‌تونه ترانه‌های فارغ از متن یا این که آوا‌های اساسی رو تشخیص بده. فقط چیزی که لازمه به گوگل ارائه به‌این تا آهنگتون رو براتون پیدا کنه، یه زمزمه میباشد.

پس دیگهاون موقع سپری شد که نمی‌تونستین نام برخی از ترانه‌های دیدنی که از رادیو شنیدین رو به حافظه بیارین، صرفا کافیه که آغاز به زمزمه ملودی یا این که بخشی از اهنگ بکنین و بعداز ضبط صدای خویش، اهنگ متبوع رو دارین. به همین راحتی: )

چرا جستجوی صوتی گوگل دوستداشتنی‌خیس میشه؟


عوارض مختلفی برای پرورش فناوری تشخیص صدا در دستگاه‌های مصرف کننده مثل دستگاه موبایل اندروید و فناوری منزل‌های هوشمند مثل Amazon’s Alexa وجود داره. عامل اساسی اون سهولت به کارگیری در مقایسه با تایپ می‌باشد. یه نفر به صورت میانگین می‌تونه در هر دقیقه ۴۰ واژه و کلمه تایپ کنه، البته می‌تونه در هر دقیقه حدود ۱۵۰ واژه و کلمه سخن کنه. این مسئله نشون میده که می‌تونه با سعی کمتر خصوصیت بیشتر رو آماده کنه. علاوه بر این موردها، پژوهش ها انجام یافته در جستجوی صوتی در گوگل نشون میده که نسبتاًً از هر ۴ مخاطب، یه نفر به جهت دشواری در تایپ در دستگاه‌های خاص، جستجوی صوتی رو تعیین می‌‎کنه.

ادله دوم محبوبیت روزافزون جستجوی صوتی گوگل، مخلوط مداوم اون با تولید ها و فناوری‌های نوظهوره! ارقام فروش واحدهای الکسا در آمازون اثبات کرده که مصرف کنندگان مهیا و مشتاق پذیرش «انقلاب منزل هوشمند» هستن. ارتقا اعتماد و پیشرفت در فناوری تشخیص صدا، احتمالاً عشق و علاقه به‌این دستگاه‌ها و سرویس ها رو بیشتر می‌کنه.

توصیه برای مطالعه
ارتقاء درجه الکسا سریع + طریق بهبود و کاهش تضمینی مرتبه الکسا کشور‌ایران
چه گونه وب سایت خویش رو برای جستجوی صوتی با صرفه کنیم؟
شاید تا حال حاضر به‌این تامل کرده باشین که چطوری می‌تونین تارنما خویش رو برای جستجوی صوتی فراهم کنین؟ خبر خوب این که اگه شما از شایسته ترین شیوه‌های فعلی بهینه سازی به کارگیری می‌کنین، شغل های بسیار مقداری برای انجام دادن دارین. خبر بد این که اگه از شایسته ترین طریق‌های فعلی جستجوگرها استعمال نمی‌کنین، می بایست شغل های متعددی انجام به‌این تا سایتتون برای جستجوی صوتی فراهم بشه.

قصد مخاطب و جستجوی صوتی
اگه تا درحال حاضر روی دستگاه موبایل خویش جستجوی صوتی انجام داده باشین، مسلما میدونین که پروسه کلی عمل به چه شکل میباشد.

نمونه
مثل: نشانی یا این که ساعت‌ها عمل یه مغازه، ارزش یه فرآورده خاص یا این که یه تجارت که نوع خاصی از سرویس ها رو ارائه میده.
به همین ترتیب مهمه که شما در طی طراحی سایت و محتوای خویش، قصد استفاده کننده رو در ذهن داشته باشین و یکی شایسته ترین راه و روش‌ها برای انجام این عمل اینه که اولیه پاسخ این سوالها رو پیدا کنین.



جمع بندی و نکات نهایی برای افزایش نرخ کلیک سایت

تیتر های سوالی بنویسید


پژوهش ها نو نشان می‌دهند که تیتر های لانگ تیل و سوالی برای مثال تیتر هایی می باشند سئو سایت  که بیشترین نرخ کلیک را دارا هستند. تیتر های سوالی همینطور برای وویس سرچ مطلوب می باشند که‌این روز ها استعمال از آن در اکنون بیشتر و بیشتر شدن میباشد (ولی برای سرچ های انگلیسی).


از کاراکترهای خاص در تیتر استعمال فرمایید


در شرایط پیش فرض، کاراکتری که تیتر را از نام وبسایت شما غیروابسته می نماید دش (-) هست. امّا درصورتی که وبسایت شما وردپرسی میباشد، میتوانید با به کارگیری از پلاگین یوست به سادگی تیتر را ادیت کرده و از کاراکترهای دیگر به کارگیری نمایید.


همینطور، استعمال از ایموجی و بقیه کاراکترهای خاص میتواند به شدت روی ارتقاء نرخ کلیک وب سایت شما تاثیر داشته باشد.


سود بردن از گذاره منحصربه‌فرد خویش در تیتر


کارایی فرمائید از گذاره اختصاصی بفرد خویش یا این که Unique Selling Proposition در تیتر خویش منفعت ببرید. گذاره اختصاصی شما در واقع مزیتی میباشد که شما نسبت به رقبای خویش دارید. مثلا، در‌حالتی که قیمت ارزان و ارسال بدون‌پول از خصوصیت های منحصر شما میباشد، تلاش نمائید به طبع آن را در تیتر خویش بیاورید.


از اعداد و تاریخ به کارگیری فرمایید


تیتر هایی که دربردارنده اعداد و تاریخ میباشند به طور طبیعی از تیتر های دیگر جالب خیس می باشند. همینطور، به کارگیری از این سال در تیتر می‌تواند ایده خیر باشد.


متا دیسکریپشن



شاید روش های بخش اعظمی برای ارتقا نرخ کلیک وب سایت وجود داشته باشد، امّا یکی شایسته ترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این میباشد که مطلقا برای مجموع صفحه های خویش یک متا دیسکریپشن مخصوص بنویسید.


در صورتی‌که برای صفحه های خویش توضیحات متا تمجید نکنید، گوگل به طور خودکار بخشی از متن شما‌را برداشته و آن را در حاصل کاوش اکران خواهد بخشید. دیسکریپشنی که گوگل خودش تعیین می نماید معمولا بی مضمون‌ از آب در می‌آید و بازخوردی خیر از آن نخواهید گرفت.


متادیسکریپشن شرایط بسیار قابل قبولی برای قرار دادن کلیدواژه ها در دست شما قرار میدهند و می‌توانند در سمت و سوی ارتقاء نرخ کلیک به شما یاری نمایند. در کنار تیتر بهینه سازی، متا دیسکریپشن نیز بخشی میباشد که مخاطب پیش از هر چیز دیگری می بیند. در فیض، سئو آن قادر است تاثیر مستقیمی روی بهبود نرخ کلیک وب سایت شما داشته باشد.


از راهکارهای ذیل برای بهبود متادیسکریپشن های خویش به کار گیری نمائید:


تمامی چیز را در دیسکریپشن نگویید


یک کدام از مطلوب ترین استراتژی هایی که برای سئو متادیسکریپشن خویش می‌توانید به کارگیری فرمایید این میباشد که کاری فرمائید مخاطب بخشی از داده ها را اخذ نماید و برای اخذ ادامه آن حریص خواهد شد. به بیانی دیگر، شما در متادیسکریپشن این مجال را دارید که فضولی استفاده کننده را برانگیزید و اورا مجاب به کلیک نمائید.


کلیدواژه های خویش را در توضیحات متا بیاورید


به کار گیری از کلیدواژه در متادیسکریپشن تماما ضروری میباشد. گوگل در برگه کاوش، کلیدواژه ی شما‌را بولد خواهد کرد و همین سبب ساز می‌شود بیشتر در معرض دقت مخاطب قرار بگیرید. امّا اعتنا داشته باشید که زیاده روی در به کارگیری از کلیدواژه به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. چون یک توضیحات پر‌از کلیدواژه اما بی مضمون‌ نمی تواند مخاطب را جذب نماید.


نشانی یا این که URL صفحه ها



المان دیگری که به طور پیش فرض در نتیجه ها کاوش نشان داده می شود نشانی برگه میباشد. اکثری از بازاریابان دیجیتال معتقدند که seo نشانی نیز قادر است به ارتقاء نرخ کلیک یاری دهد.


نشانی های شما در شرایط ایده آل بایستی دربردارنده کلیدواژه ی شما باشند و کاراکترهای غیر کاربردی مانند اعداد یا این که آرم ها در آنها نباشد. همینطور، شما می بایست آدرسی بسازید که از نظر معنایی با برگه رابطه داشته باشد و با داشتن کلیدواژه مقصود، دقت مخاطب را به خویش جلب نماید.


اسنیپت های گوگل

اسنیپت های گوگل جعبه های ویژه ای می‌باشند که حاصل را به طور جدول یا این که موقعیت های دیگر که بسیار جلب دقت می نماید اکران میدهند. این طرق بصری گوگل برای جلب دقت مخاطب به نتیجه ها خاص مطلقا قادر است روی نرخ کلیک آن نتیجه ها تاثیر مثبتی داشته باشد.


در فیض، در صورتی قصد ارتقاء نرخ کلیک وبسایت خویش را دارید، میتوانید از تعریف و تمجید تیتر و متادیسکریپشن دیدنی فرا خیس رفته و با تعریف‌و‌تمجید اسکیما و داده های ساختار یافته، کوشش فرمائید که در فیچر اسنیپت ها چشم گردید.


اسنیپت های گوگل مجال فوق العاده ای می‌باشند که به شما این قابلیت و امکان را می‌دهند که به طور ویژه در معرض روئت کرد یوزرها قرار بگیرید و نرخ کلیک خویش را ارتقا دهید.


موارد ذیل می‌توانند به شما در سمت و سوی بهبود اسنیپت ها یاری نمایند:


استعمال از اسکیمای Review




از اسکیمای aggregate ratings/reviews استعمال فرمائید تا ستاره های مرتبط با عیب گیری یوزرها در نتیجه ها گوگل برای شما اکران داده گردد. افزودن اسکیمای ستاره و اکران آن در حاصل کاوش قادر است به شدت روی ارتقاء نرخ کلیک شما تاثیر داشته باشد. این اسکیما قادر است تماما اعتنا استفاده کننده را جلب نماید و همینطور میتواند ترازو اعتماد را در استفاده کننده ارتقاء دهد.


به کار گیری از اسکیمای FAQ یا این که سوالهای متداول




به کار گیری از اسکیمای FAQ که سبب ساز میشود سوال های متداول در نتیجه ها کاوش چشم شوند بسیار رایج شده‌است. امّا نکته ای که راجع‌به اسکیمای سوال های متداول و مجموعاَ هر اسکیمای دیگر وجود دارااست این میباشد که می‌تواند مانند خنجر دو حاشیه فعالیت نماید. از طرفی با اشغال کردن فضای بیشتری در ورقه جست و جو ممکن میباشد اعتنا استفاده کننده بیشتر جذب گردیده و باعث به ارتقا نرخ کلیک خواهد شد. امّا از طرفی دیگر ممکن میباشد استفاده کننده جواب سوالش را در به عبارتی کاغذ کاوش پیدا نماید و دیگر روی لینک و پیوند شما کلیک نکند!


در حالتی که چه پژوهش ها نشان داده اند که اسکیمای سوال ها متداول سبب ساز به ارتقا نرخ کلیک میشود. امّا مجموعاَ کلیه چیز به متاع عبارت سرچ گردیده و استفاده کننده بستگی خواهد داشت.


فیچر اسنیپت گوگل


در‌حالتی که بتوانید یکی فیچر اسنیپت های گوگل را به خویش تخصیص دهید، خواهید رویت کرد که CTR وب سایت شما به شدت ارتقا پیدا می نماید. برای قرار دریافت کردن در فیچر اسنیپت های گوگل اسکیمای خاصی نیست. اما کاری که شما میتوانید انجام دهید این میباشد که در محتوای خویش سوال ها یوزرها را مدنظر خویش قرار دهید و به آنان جواب دهید.


محتوای تکراری چیست و چه تأثیری بر سئو دارد؟


یکی گسترده‌ترین مشکلاتی که مدیران اینترنت‌تارنما‌ها از نگاه سئوی اینترنت‌سایتشان  سئو سایت  با آن دست و پنجه قابل انعطاف می‌نمایند محتوای تکراری یا این که Duplicate Content میباشد که برخیً در اثر ناآگاهی مدیران وبسایت‌ها با الگوبرداری از تارنما‌های شبیه ساخت و ساز می شود. در بیشتر تایم ها به طور ناخواسته و حتی فارغ از اطلاع مدیران اینترنت‌وب سایت‌ها در سایتشان محتوای تکراری وجود دارااست.
از کجا متوجه شویم در وبسایت ما هم محتوای تکراری وجود داراست و چه‌گونه آن را برطرف کنیم؟

محتوای تکراری یا این که Duplicate Content چه چیزی است؟
به محتوایی یکسانی که در دو شیت متفاوت با دو URL مختلف ظواهر میگردند، محتوای تکراری یا این که Duplicate Content میگویند.
محتوای تکراری مشمول پنالتی گوگل نمیشود، البته از‌آنجا که موتورهای کاوش در نشان دادن حاصل مبتلا سردرگمی گردیده و نمی‌دانند هنگام جستجوی کلیدواژه، کدام کاغذ را می بایست اکران دهند سبب افت سکو تارنما گردد.

محتوای تکراری چه طور به وجود میاید؟
پیشین از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوایی که با بی‌دقتی مطلبی از تارنما‌های دیگر را اسکن می‌نمایند؛ گهگاه یک اینترنت‌تارنما برای تبلیغ مطالب خویش، بخشی از محتوای مو جود در تارنما خویش را در فروم‌ها و وب لاگ‌های دیگر –سوای تغییر و تحول- بازنشر میدهد که سبب ساز ساخت و ساز Duplicate Content شود.
البته در بخش اعظمی از مواقع اشخاص نمیخواهند محتوای تکراری ساخت نمایند و به صورت تماماً ناخواسته این محتوا به وجود می آید. مورد ها پایین علل عمده ساخت محتوای تکراری میباشد:

در حالتی که چند دامنه مختلف برای یک تارنما وجود داشته باشد و آنها‌را روی یک هاست بوستان کنیم، محتوای تکراری بوجود می آید. معمولاً صاحبان کسب و فعالیت برای اینکه کسی دامنه‌های شبیه آنها‌را تثبیت نکند، یک‌سری دامنه خریداری می‌نمایند. به عنوان مثالً پسوندهای ir ،com و org برای یک دامنه خریداری گردیده و بر روی هاست بوستان می شوند، در لحاظ داشته باشید که برای برطرف کردن چنین مشکلی به طبع می بایست همگی دامنه‌ها و وضعیت‌های متعدد بار گذاری شدن آن ها (با www و سوای آن یا این که https و http) به یک شرایط واحد ریدایرکت 301 شوند.
محتوای یکسان با پارامترهای گوناگون یک URL داشته باشند. از جملهً تولیدات یک دکان آنلاین بوسیله پارامترهای متعدد تقسیم‌بندی گردد اما در غایت کلیه آنها فیض‌ای یکسان را اکران دهد. این خلل در URL های وب سایت سبب می شود که گوگل نشانی‌های مختلف را با محتوای یکسان مشاهده نماید.
محتوای یک تارنما با www و فارغ از آن در سرچ گوگل قابل دسترس باشد.
یک اینترنت‌وب سایت به طور همزمان با HTTP و HTTPS در دسترس باشد.
پیج شیت مهم با «index.html» و فارغ از آن در یو آر آل قابل دسترسی باشد.
Session ID های جانور در یو آر آل که برای ردیابی اخلاق مخاطب استعمال میشوند.
تغییر تحول دامین و استعمال از محتوای دامین قبل در دامین نو
صفحه های قابل پرینت برای هر ورقه به طور غیر وابسته وجود داشته باشد، برای برطرف کردن این ایراد می بایست صفحاتی که ورژن قابل پرینت میباشند را با تگ کنونیکال به ورقه اساسی متصل کنیم و به گوگل بگوییم که ورژن اساسی صفحه ها قابل چاپ ورقه دیگری میباشد.
ورژن‌های گوناگون گویش برای یک اینترنت‌وبسایت واحد
ورژن سازگار با تلفن همراه و تبلت با URL مختلف برای محتوای یکسان صفحه ها وبسایت
چه طور می‌اقتدار خلل محتوای تکراری را برطرف کرد؟


برای مجموع مواقعی که در قسمت قبلی گفته شد، راه و روش حلی وجود دارااست که با پاره ای توجه می‌اقتدار جلوی بروز محتوای تکراری در وبسایت را گرفت. در‌پی با بعضی از آنان آشنا خواهید شد. اینکه به کارگیری از کدام شیوه بر دیگری برتری دارااست می بایست در مورد ها خاص تصمیم‌گیری گردد.
ریدایرکت 301
ریدایرکت 301 پیامی دربردارنده «محتوای این کاغذ برای مدام منتقل شده‌است به برگه ...» به موتورهای کاوش ارسال می‌نماید و در سود خزنده‌های گوگل و بقیه موتورهای کاوش هنگامی به کاغذ‌ای با ریدایرکت 301 می‌رسند متوجه می شوند که به مکان این شیت بایستی ورقه مقصد را بخزند و آن را ایندکس کنند.
از این‌راه حل معمولاً برای http به https استعمال می گردد.
به کارگیری از تگ \"Rel=Canonical\"
روش دیگر برای حل نقص‌ محتوای تکراری، به کارگیری از تگ \"Rel=Canonical\" میباشد. این تگی میباشد که برای مراجعه به منبع اساسی محتوای ورقه در سورس کد یک اینترنت‌وب سایت درج میشود. بدین ترتیب، شما به موتورهای کاوش مانند Google می گویید که کدام URL ترجیح داده شده‌است و بایستی در نتیجه ها کاوش ظواهر خواهد شد.
به کارگیری از کد follow,noindex
با به کارگیری از این کد شما به خزنده‌های گوگل میگویید که اینترنت‌وب سایت شما نباید ایندکس خواهد شد. ربات‌های گوگل میتوانند برگه اینترنت‌وب سایت شما‌را بخزند ولی آن را ایندکس نمی کنند؛ به عبارت دیگر آن را در برگه نتیجه ها کاوش اکران نمی‌دهند.

تأثیر محتوای تکراری بر seo تارنما
وجود محتوای تکراری در وبسایت مخالف با ضوابط seo میباشد و همان گونه که پیش‌خیس نیز اشاره شد، سبب افت مرتبه تارنما می‌گردد. داشتن محتوای غیرتکراری و کیفیت بالا یک کدام از فاکتورهای اساسی برای بهینه سازی از نظر گوگل میباشد.
محتوا از یونیک بودن بیرون می گردد
در شرایطی که محتوایی تکراری در اینترنت‌وبسایت خویش داشته باشید گوگل آنان‌را اصطلاحاً منحصربه‌فرد یا این که «Unique» نمی‌داند.
کدام ورقه بایستی جایگاه بگیرد؟
در‌صورتی‌که خزنده‌های گوگل صفحه ها متعدد با محتوایی همسان ببینند نمی‌دانند که کدام یک از صفحه های یکسان را بایستی تحت عنوان فیض جست و جو نشان دهند. فیض این شود که جایگاه فی مابین صفحه های گوناگون تقسیم شود یا این که گوگل ورقه‌ای را در نتیجه ها جست و جو اکران میدهد که برای استراتژی سئوی شما مخرب باشد (متبوع شما نباشد).
امتیاز بک لینک و پیوند‌ها پخش می‌گردد
زمینه صرفا به همین‌جا ختم نمی شود. محتوای تکراری درباره با بک لینک و پیوند‌ها نیز زمینه‌ساز می‌گردد. زمانی وب سایت‌های دیگر بخواهند به محتوای وب سایت شما بک پیوند بدهند، نمی‌دانند کدام URL اساسی میباشد. بدین ترتیب به جای این که امتیاز بک پیوند‌ها همگی به یک URL خاص رسد و سکو آن کاغذ را بالا برنده شود، در بین نشانی‌های گوناگون پخش شود.

نکات اساسی برای ساخت لیست کلمات کلیدی


نکات اساسی برای ساخت کلمات کلیدی

انتخاب لیست کلمات کلیدی مناسب برای کمپینتان می تواند به شما در نمایش تبلیغاتتان  سئو سایت به مشتریان مناسب کمک کند. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، باید با شرایطی که مشتریان بالقوه ی شما برای یافتن محصولات یا خدماتتان، که از آن ها استفاده می کنند، تطابق لازم را داشته باشد. در این مقاله برخی از راه ها و روش های اساسی، برای شروع کار در ساخت لیست کلمات کلیدی را برایتان آوردیم تا آن را در ساخت کمپین خود بکار گیرید. انتخاب کلمه ی کلیدی بسیار مهم است و شما حتما باید بهترین آن را انتخاب کنید.


وقتی که در حال ایجاد لیست خود هستید، خودتان را جای مشتریان بگذارید

دسته های اصلی تجارت یا کسب و کار خود را بنویسید. و سپس اصطلاحات یا عباراتی را که ممکن است، در زیر هر یک از این دسته ها قرار داشته باشند را نیز بنویسید. عبارت یا عباراتی را که مشتریان از آن ها برای توصیف محصولات یا خدمات شما مورد استفاده قرار می دهند را درج نمایید. به عنوان مثال:


کلمه کلیدی

مثال در انتخاب کلمه کلیدی


اگر می خواهید به طور مثال: کفش ورزشی مردانه مخصوص قهرمانان را بفروشید، ممکن است با برخی از دسته های اصلی که مشتریان از آن ها استفاده می کنند، مانند “کفش ورزشی مردانه” شروع کنید. اگر فهمیدید این اصطلاحات معمولی برای محصولات شما هستند، می توانید “کفش ورزشی مردانه“ و “کفش تنیس مردانه“ را نیز اضافه کنید. لیست خود را با ذکر محتوای برند و نام محصولات، می توانید هر چه بیشتر توسعه دهید.

کلمات کلیدی خاصی را برای هدف قرار دادن مشتریان خاص خود انتخاب کنید

اگر می خواهید مشتریانی را که ممکن است علاقه مند به یک محصول خاصی باشند را ترغیب به خرید کنید، کلمات کلیدی خاص تری را انتخاب کنید که مستقیماً با موضوع تبلیغ شما مرتبط باشند. استفاده از کلمات کلیدی خاص به این معنی است که آگهی شما فقط برای اصطلاحاتی اعمال می شود که در حیطه ی کسب و کاری شما اعمال می گردد. اما بخاطر داشته باشید که اگر کلمات کلیدی خیلی خاص باشند، ممکن است نتوانید به تعداد دلخواه و مدنظر خود برسید. به عنوان مثال:


اگر کفش ورزشی مردانه مخصوص قهرمانان را می فروشید، ممکن است کلمات کلیدی خاصی مانند “کفش بسکتبال مردانه”، یا نوع خاصی از کفش را که پیشنهاد می کنید، انتخاب کنید. به عنوان مثال، هنگامی که کسی در جستجوی این نوع کفش ها باشد یا به وب سایت های مرتبط با بسکتبال مراجعه کند، تبلیغ شما واجد شرایط است و دیده می شود.

کلمه کلیدی

آموزش انتخاب کلمه کلیدی و هدف قرار دادن مشتریان


کلمات کلیدی کلی را انتخاب کنید تا به افراد بیشتری دست پیدا کنید

اگر ترجیح می دهید به بیشترین تعداد از افراد، که تا حد ممکن وجود دارند برسید، کلمات کلیدی عمومی تری را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام افزودن کلمات کلیدی بسیار کلی، دستیابی به مشتریان بالقوه ممکن است دشوار باشد. زیرا تبلیغ شما ممکن است برای جست و جوهایی باشد که همیشه مربوط به شغل شما نیستند. همچنین کلمات کلیدی عمومی تر می توانند رقابتی تر باشند و ممکن است به مبالغ بالاتر یا بیشتری نیاز داشته باشید. هدف گذاری گسترده بر روی طبقه ها با مزایده و قیمت هوشمندانه صورت می گیرد. بنابراین تکنولوژی یادگیری ماشین می تواند بهترین جست و جو ها را بدون در نظر گرفتن نوع رقابت، در اولویت قرار دهد. کلمات کلیدی عمومی یا کلی را آزمایش کنید و سپس تصمیم بگیرید کدام یک نتایج بهتری را برای شما نشان می دهند. مهم نیست که کلمات کلیدی شما چقدر کلی است. همیشه باید به تبلیغات و وب سایت شما مرتبط باشند. به عنوان مثال:


اگر صاحب یک فروشگاه بزرگ کفش هستید، ممکن است یک کلمه کلیدی عمومی مانند “کفش” را انتخاب کنید. به عنوان مثال، هنگامی که کسی طیف گسترده ای از کفش ها را جستجو می کند یا از وب سایت های مربوط به مد بازدید می کند، در این صورت ممکن است، تبلیغ شما واجد شرایط باشد.

کلمات کلیدی مشابه را در گروه های تبلیغاتی قرار دهید

برای نمایش تبلیغات مرتبط با مشتریان بالقوه، کلمات کلیدی و تبلیغات خود را بر اساس محصولات، خدمات یا دسته های دیگری که خود تعریف کردید، در گروه های تبلیغاتی قرار دهید. اگر چند کلمه ی کلیدی با یک عبارت جستجوی مشخص، مطابقت داشته باشد، گوگل بر اساس رتبه بندی مندرج در این مقاله، در مورد کلمات کلیدی مشابه در همان گروه تبلیغاتی، کلمه ی کلیدی را برای خدمت انتخاب می کند. داشتن کلمه کلیدی مشابه در انواع مختلف رقابت ها، نباید به هیچ وجه هزینه های شما را افزایش دهد یا به عملکرد شما آسیبی برساند. مثلا اگر شما صاحب یک فروشگاه کفش هستید، ممکن است 2 گروه تبلیغاتی ایجاد کنید:


یک گروه شامل کفش مخصوص دویدن و گروهی دیگر شامل کفش مخصوص پیاده روی.

گروه تبلیغاتی شما برای اجرای تبلیغات بر روی کلمات کلیدی کفش مخصوص دویدن و کتانی های مخصوص دویدن متمرکز می شود؛ گروه تبلیغاتی شما می تواند شامل تبلیغاتی با کلمات کلیدی مانند “کفش پیاده روی“ و “کفش ست رنگ لباس” باشد.

گونه های نزدیک را در نظر بگیرید

لازم نیست انواع مختلفی از هر کلمه ی کلیدی را اضافه کنید، زیرا تبلیغات شما واجد شرایط برای جست و جوهایی، مشابه کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند. به خاطر داشته باشید، هر بار شخصی در جست و جوی نوع دیگری از کلمه کلیدی شما باشد، تبلیغات متنوعی را ضمانت نمی کنید. برای اطمینان از نمایش تبلیغات خود برای همه ی شرایط مرتبط، همچنان می توانید کلمات کلیدی جداگانه ای را برای همه ی تغییرات خود اضافه کنید.


نکته کلبدی: در انتخاب کلمات کلیدی حتما و حتما به LSI دقت کنید.(LSI چیست؟)

گونه های مختلف چیست؟

اهمیت در نظر گرفتن گونه های مختلف


حرف آخر در انتخاب کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهم ترین مواردی است که در سئو تاثیر بسیار زیادی دارد، و می تواند مانند یک روح در کالبد سئو سایت باشد پس در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت کنید چون انتخاب درست کلمه کلیدی می تواند سایت شما را به نوعی زنده کند پس ارزش زیادی برای آن قائل شوید:)


سئو تکنیکال : مهم‌ترین تاکتیک برای فتح قله‌های سئو در 2019


هر اینترنت‌سایتی برای رقابت و ایستادگی نیاز به یک فونداسیون دارااست.    سئو سایت   اصول seo تکنیکال ردیف فقرات وبسایت شماست. ساختار وبسایت شما با این اصول پابرجا می‌ماند و سوای آن تارنما فروپاشی خواهد کرد. 

فرض فرمائید که شایسته ترین محتوای جهان را نوشته اید و هر هر کس واژه و کلمه کلیدی آن را کاوش نماید می بایست به شیت شما هدایت خواهد شد، ولی با کلیک برروی پیوند شما 10 ثانیه ارتفاع میکشد و هم چنان محتوا گشوده نشده میباشد. به ازای کل این ثانیه ها شما بازدید کنندگان خویش را از دست می دهید و نرخ پریدن bounce rate ارتقاء مییابد. 

اهمیتی ندارد که محتوای شما چقدر جالب و عالی مندرج میباشد، از آنجایی که همت اینترنت‌وب سایت شما ضعیف میباشد هر لحظه بازدیدکنندگان را از دست می دهید. این یک نمونه معمولی از اهمیت بهینه سازی تکنیکال بود که سوای آن دیگر هیچ چیز در تارنما شما اهمیت نخواهد داشت.

به همین عامل قصد دارم شمارا با مهمترین جنبه های seo تکنیکال آشنا کنم، اینکه هرمورد تا چه اندازه برای وبسایت شما حیاتی میباشند و چه‌گونه می بایست ایرادات را شناسایی و برطرف نمایید. با ما یاروهمدم باشید...


تعداد کلمه ها: 3442 بازه مطالعه: 26 دقیقه  هم چنین میتوانید پوشه PDF نوشته ی علمی را دانلود فرمائید


فهرست مطالب:

ریسپانسیو

سرعت

رفع ارورها

محتوای تکراری

ساختار اطلاعات

crawl errors

بهینه سازی عکس

امنیت


قسمت نخستین: اهمیت mobile friendly بودن وب سایت

همگی می‌دانیم که دیگر اکثر اشخاص با تلفن همراه های هوشمند خویش به وب متصل میشوند، می اقتدار اظهار کرد در دنیای مدرن موبایل به دست ما چسبیده میباشد. هر روز نیز اشخاص بیشتری تلفن همراه هوشمند می‌خرند و به‌این تعداد اضافه میشود. خویش اینجانب دو تلفن همراه هوشمند دارم، یکی‌از اندروید و دیگری ios ، به جرات می‌توانم بیان‌کنم به غیر از شغل های مرتبط با تارنما در طی دیگری با کامپیوتر وارد وب نمیشوم. 

غول کاوش گر به خیر و خوبی این زمینه را فهم نموده است و سالها مدت برای تطبیق الگوریتم های گوگل با این تغییر‌و تحول وسیع بازه صرف نموده است. 

اولی تغییر تحول که رسانه ای نیز شد، معرفی الگوریتم mobile first index در سال 2016 بود. این گام اولیه گوگل برای سفر از کاوش بر اساس کامپیوتر به کاوش بر اساس تلفن همراه بود. تصویر زیر گوگل آنالیتیکس یک وب سایت خبری فارسی گویش میباشد.




و حتی اساسی خیس از این، حدودا 57 درصد از مجموع یوزرها با گوشی جستجوی خویش را انجام می‌دهند. مشاهده میکنید که چرا قصد گوگل ابتدا استعمال از ورژن گوشی وبسایت ها برای مرتبه بندی میباشد.

البته چرا تا این اندازه نگران گوگل هستیم؟ زیرا 93 درصد از تمام ترافیک هدایت گردیده به تارنما ها را تامین می نماید.

شایسته ترین رویه برای اطمینان از عدم وجود هرگونه مشکل در ساختار ورژن گوشی وارد شیت mobile friendly test گوگل گردید. URL خویش را وارد فرمائید تا گوگل به شما بگوید که ورژن تلفن همراه تارنما ایرادی داراست یا این که نه. این فرمان تاثیر بسزایی در بهینه سازی تکنیکال تارنما دارااست.

در حالتی‌که نشانی دیگری برای ورژن تلفن همراه خویش دارید، بایستی مورد ها ذیل را رعایت فرمایید:

- به طبع در ورژن تلفن همراه وبسایت خویش کل محتوای ارزشمند ورژن دسکتاپ را بیاورید، از عکس های کیفیت بالا گرفته تا متن ها باارزش و ویدئوی های آموزشی.

- ساختار ورژن تلفن همراه بایستی شبیه با ورژن دسکتاپ باشد.

- داده های متا را در هر دو ورژن دسکتاپ و گوشی وارد فرمایید.

- در حالتی‌که ورژن گوشی وبسایت در هاست دیگری میزبانی می‌گردد، مطمئن گردید که کمپانی هاستینگ قابلیت و امکان در اختیار گرفتن ارتقا حضور ربات های گوگل در وب سایت را داشته باشد.

- با به کارگیری از google\'s robots.txt tester مطمئن گردید که گوگل میتواند محتوای ورژن تلفن همراه شمارا ببیند.


نصیب دوم: سرعت سایت برای پیروزی بسیار با اهمیت میباشد

فرقی ندارد مقصود شما مخاطبان دسکتاپ می باشند یا این که تلفن همراه، سرعت وبسایت بسیار با اهمیت میباشد. در حالتی که اینجانب ناچار باشم دوران متعددی برای بارگزاری تارنما چشم به راه بمانم، مطمئنا این عمل را نخواهم کرد. همان طور که در اولِ نوشته ی علمی گفتم، سرعت فاکتوری بسیار با اهمیت برای شکاف وبسایت شما به وسیله یوزرها و یا این که ماندن و لذت بردن آنان از محتوایی که برایش زحمت کشیده‌اید میباشد.

درصورتی که سایت شما به آرامی بارگزاری می‌گردد، یوزرها دکمه برگشت مرورگر را خواهند زد و فیض دیگری را تعیین می نمایند. الگوریتم rank brain گوگل این سیگنال را اخذ می نماید که می بایست شما‌را در نتیجه ها زیر بفرستد. هنگامی که سرعت وب سایت شما زیر باشد، دیگر هیچ چیز اهمیت نخواهد داشت. 

تمرکز شما در راستای بهبود seo وب سایت تا شرایط کنونی به کدام گزینه بیشتر بوده میباشد؟ نرخ پریدن bounce rate؟ نرخ تبدیل؟ دوران ماندگاری مخاطب روی تارنما؟

در صورتی بتوانید سرعت تارنما خویش را با صرفه فرمائید، مجموع موردها بالا را بهبود خواهید بخشید.


ابزارهای سنجش سرعت وب سایت

شایسته ترین ابزار که چاره های مطلوب نیز ارائه می نماید و ولی ابزار آیتم عشق و علاقه اینجانب نیز می‌باشد، وبسایت GTMetrix، که مطلقا موردپسند وبمستران بی شمار دیگری نیز میباشد.

شیوه های دیگری برای آزمودن سرعت تارنما وجود داراست که می شود به WebPageTest یا این که ابزار گوگل PageSpeed tools اشاره نمود.




فضای دوست داشتنی GTMetrix

مدام صفحه ها غرض و پر طرفدار تارنما خویش را چک فرمائید. ممکن میباشد یکی‌از صفحه های شما بسیار سریع باشد و دیگری بسیار یواش. عملکرد نمایید صفحاتی که عکس های بزرگی در آن به عمل رفته گردیده را قطعا تحلیل نمائید و با ابزارهای متفاوت بهینه سازی عکس به ارتقاء سرعت بارگزاری آن بپردازید.

بعضی از دلایلی که می‌توانند ادله افت سرعت وبسایت شما باشند:

- تصاویر گسترده می‌باشند و سئو نشده اند.

- تراکم قابل قبولی در محتوا نیست.

- شیت دارنده امرها CSS متعددی برای عکس ها میباشد.

- وب سایت شما داده ها را در cache ذخیره نمی نماید.

- از پلاگین های متعددی به کار گیری میکنید.

- وب سایت شما برای فولدر های استاتیک خویش یا این که سرور CDN ندارد.

- سرعت هاستینگ شما زیر میباشد.

می‌توانید با رفع ایراداتی که GTMetrix در چنگ شما می‌گذارد، سرعت وب سایت خویش را باصرفه نمایید.


قسمت سوم: ارورهای وبسایت را رفع فرمایید تا جایگاه های خویش را از دست ندهید

ارورهای وبسایت حقیقتا آزاردهنده می باشند. معمولا هم وبمستران و هم مشتریان آن ها با دیدن این ارورها بهم می ریزند. ارورهای وبسایت معمولا به خیال لینک و پیوند های شکسته، ریدایرکت های خطا یا این که صفحه ها گم گردیده می باشند، پیش خیس در نوشته‌ی علمی ای رفع ارورهای گوگل سرچ کنسول را توضیح دادم. ولی چنانچه وقت قرائت یک نوشته‌ی علمی دیگر ندارید، در یک سری عبارت کوتاه برایتان توضیح خواهم اعطا کرد.