مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

فعال سازی جستجوی صوتی در گوگل و تاثیر اون بر سئو سایت شما


جستجوی صوتی در گوگل ، این متاع کاربردی و دوست داستنی که وجود هر روز ضروری خیس میشه.  سئو سایت  آیا گردیده که آهنگی رو که با «لالای، هالالای» آغاز میشه یا این که آهنگی که با آغاز آکورد گیتار روی همچین ملودی پیش میره «داری رای رام رام» دنبالش بگردین؟ در اینجاست که جستجوی صوتی در گوگل به امداد شما میاد. همگی ما می‌دونیم که چقدر ناامیدکننده می‌تونه باشه زمانی شما نمی‌تونین اسم یه ترانه یا این که هر کلمه و واژه‌ای از اون رو به حافظه بیارین ولی لحن و ملودی اون در ذهنیت شما گیر کرده. در Search on، در گوگل اعلام گردیده که‌این غول کاوش می‌تونه دراین مورد به یوزرها امداد کنه. خبر خوب اینه که نیازی به متن، اسم هنرمند یا این که صدای عالی وجود ندارد! شما به راحتی می‌تونین با راه‌اندازی جستجوی صوتی گوگل آوا متبوع خویش رو پیدا کنین. با ما هم پا باشین تا به پاسخ همگی سوال های خویش دراین مورد برسین.

جستجوی صوتی گوگل چیه؟


جستجوی صوتی در گوگل که با اسم Search by voice شناخته میشه، یه فناوری گوگل است که به شما قابلیت میده با کلام کردن با موبایل یا این که کامپیوتر از جستجوی گوگل استعمال کنین. این فناوری در هر کجا در دسترسه. شما تنها بایستی روی آرم میکروفن در نوار گوگل کلیک کنین یا این که ضربه بزنین و درخواست خودتون رو با صدای بلند اعلام کنین. این فناوری نکات مثبت بخش اعظمی داره. مزیت اساسی اون اینه که می‌تونین با کلام زدن و فارغ از نیاز به تایپ و کلیک کاوش کنین. این مورد به‌این معنیه که می‌تونین یک‌سری فعالیت رو با هم انجام به‌این و در حالی که گوگل به سوال ها شما جواب میده، هر کاری بخواید می‌تونین انجام به‌این. همینطور به حیث می‌رسه جستجوی صوتی سریع‌تره! صرفا چرا که بیشتر اشخاص سریع‌خیس از نوشتن کلام می‌کنن. جستجوی صوتی گوگل استفاده کننده پسنده، به این دلیل‌که حقیقتاً مشابه یه مکالمه طبیعیه.

صدای توی راز خویش رو سرچ کنین!
از امروز می‌تونین برای حل نقص‌ صدای توی سرتون یا این که ملودی و آهنگی که تو مغزتون گیر کرده، آواز بخونین، سوت بزنین یا این که ملودی رو برای گوگل بخونین. در موبایل خودتون پایانی ورژن گوگل رو گشوده کنین یا این که ابزارک جستجوی گوگل رو پیدا کنین و آن گاه روی علامت میکروفن ضربه بزنین و بگین: «این آوا چیه؟» یا این که روی دکمه جستجوی موزیک کلیک کنین؛ بعد به بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آغاز به زمزمه کنین. در Google Assistant، عمل به همین سادگیه. بگین: «درود گوگل، این چه آهنگیه؟» و بعد از آن ملودی اون آوا رو زمزمه کنین. این خصوصیت اکنون به لهجه انگلیسی در ios و به بیشتراز ۲۰ گویش در اندروید موجوده! امید‌واریم که در آینده جستجوی صوتی در گوگل به گویش‌های بیشتری توسعه پیدا کنه.

پس از این که زمزمه رو تموم کردین، الگوریتم یادگیری ماشین گوگل، به شناسایی موردها منطقی موزیک امداد می‌کنه.

نکته
نگران نباشین! شما برای به کار گیری از این خصوصیت به پیچ خیلی عالی نیاز ندارین.
گوگل مبنی بر فرضیات، آیتم‌های محتمل رو به شما نشون میده؛ آن‌گاه می‌تونین شایسته ترین تطابق رو تعیین کنین و داده ها مرتبط با هنرمند و ترانه رو هم سرچ کنین. جستجوی صوتی گوگل یه خصوصیت خیلی خوب و کاربردی محسوب میشه که می‌تونه تجربه نیکی رو برای یوزرها تثبیت کنه.

به چه شکل ماشین‌ها ملودی‌ها رو خاطر می‌گیرن؟


جستجوی صوتی در گوگل چطوری عمل می‌کنه؟ یه نحوه آسون برای توضیح این قضیه اینه که بگیم ملودی نوا مثل اثر انگشت آهنگه! هر کدوم از اون موزیک‌ها نام و نشان مخصوص خویش رو دارن. گوگل تونسته سبک‌های یادگیری ماشینی بسازه که می‌تونن صدای آشفتگی، سوت یا این که آواز شما رو روی این اثر انگشت مخصوص همخوانی تن. وقتی که یه ملودی رو کاوش می‌کنین، سبک‌های یادگیری ماشینی گوگل، صدا رو به یه توالی مبنی بر عدد که ملودی نوا رو نشون میده تبدیل می‌کنن. سبک‌های گوگل فراگیری داده شدن تا موزیک‌ها رو مبنی بر منابع گوناگون به عنوان مثال آواز، سوت یا این که زمزمه بشر و همینطور ضبط‌ های استودیویی، شناسایی کنن. الگوریتم‌ها هم، همگی جزئیات دیگه رو محو میکنن. جزئیاتی مثل سازهای یاور، نوار و لحن صدا. چیزی که در غایت برای ماشین‌های گوگل باقی می‌مونه، توالی بر پایه ی تعداد ترانه یا این که همون اثر انگشتی می‌باشد که بهتون گفتیم شناسه یک آهنگه.

گوگل این توالی‌ها رو با هزاران آوا از سراسر عالم مقایسه می‌کنه و آوا‌های بالقوه رو شناسایی می‎کنه.

نمونه
مثلا اگه Dance Monkey رو از Tones and I گوش به این. نوا رو خونده یا این که سوت زده یا این که زمزمه می‌کنین. به همین ترتیب سبک‌های یادگیری ماشینی، ملودی ورژن ضبط گردیده به وسیله استودیو رو تشخیص میدن، که می‌تونیم از اون برای همخوانی با صدای آهسته فرد به کارگیری کنیم.
جستجوی صوتی گوگل بر فناوری تشخیص موسیقی گروه تحقیق AI گوگل استواره. گوگل با استعمال از کانال‌های اتصال عمیق برای به رسمیت شناختن موسیقی در دستگاه‌های گوشی، فعلا Now playing روی Pixel2 رو فعال‌سازی کرده.

در سال ۲۰۱۸، گوگل همین فناوری رو به خصوصیت Sound search در نرم‌افزار گوگل وارد کرد و دسترسی به کاتالوگ میلیون‌ها نوا رو توسعه اعطا کرد. این تجربه تازه می‌تونه گوگل رو یه گام جلوتر ببره، به دلیل آنکه اکنون جستجوی صوتی گوگل می‌تونه ترانه‌های فارغ از متن یا این که آوا‌های اساسی رو تشخیص بده. فقط چیزی که لازمه به گوگل ارائه به‌این تا آهنگتون رو براتون پیدا کنه، یه زمزمه میباشد.

پس دیگهاون موقع سپری شد که نمی‌تونستین نام برخی از ترانه‌های دیدنی که از رادیو شنیدین رو به حافظه بیارین، صرفا کافیه که آغاز به زمزمه ملودی یا این که بخشی از اهنگ بکنین و بعداز ضبط صدای خویش، اهنگ متبوع رو دارین. به همین راحتی: )

چرا جستجوی صوتی گوگل دوستداشتنی‌خیس میشه؟


عوارض مختلفی برای پرورش فناوری تشخیص صدا در دستگاه‌های مصرف کننده مثل دستگاه موبایل اندروید و فناوری منزل‌های هوشمند مثل Amazon’s Alexa وجود داره. عامل اساسی اون سهولت به کارگیری در مقایسه با تایپ می‌باشد. یه نفر به صورت میانگین می‌تونه در هر دقیقه ۴۰ واژه و کلمه تایپ کنه، البته می‌تونه در هر دقیقه حدود ۱۵۰ واژه و کلمه سخن کنه. این مسئله نشون میده که می‌تونه با سعی کمتر خصوصیت بیشتر رو آماده کنه. علاوه بر این موردها، پژوهش ها انجام یافته در جستجوی صوتی در گوگل نشون میده که نسبتاًً از هر ۴ مخاطب، یه نفر به جهت دشواری در تایپ در دستگاه‌های خاص، جستجوی صوتی رو تعیین می‌‎کنه.

ادله دوم محبوبیت روزافزون جستجوی صوتی گوگل، مخلوط مداوم اون با تولید ها و فناوری‌های نوظهوره! ارقام فروش واحدهای الکسا در آمازون اثبات کرده که مصرف کنندگان مهیا و مشتاق پذیرش «انقلاب منزل هوشمند» هستن. ارتقا اعتماد و پیشرفت در فناوری تشخیص صدا، احتمالاً عشق و علاقه به‌این دستگاه‌ها و سرویس ها رو بیشتر می‌کنه.

توصیه برای مطالعه
ارتقاء درجه الکسا سریع + طریق بهبود و کاهش تضمینی مرتبه الکسا کشور‌ایران
چه گونه وب سایت خویش رو برای جستجوی صوتی با صرفه کنیم؟
شاید تا حال حاضر به‌این تامل کرده باشین که چطوری می‌تونین تارنما خویش رو برای جستجوی صوتی فراهم کنین؟ خبر خوب این که اگه شما از شایسته ترین شیوه‌های فعلی بهینه سازی به کارگیری می‌کنین، شغل های بسیار مقداری برای انجام دادن دارین. خبر بد این که اگه از شایسته ترین طریق‌های فعلی جستجوگرها استعمال نمی‌کنین، می بایست شغل های متعددی انجام به‌این تا سایتتون برای جستجوی صوتی فراهم بشه.

قصد مخاطب و جستجوی صوتی
اگه تا درحال حاضر روی دستگاه موبایل خویش جستجوی صوتی انجام داده باشین، مسلما میدونین که پروسه کلی عمل به چه شکل میباشد.

نمونه
مثل: نشانی یا این که ساعت‌ها عمل یه مغازه، ارزش یه فرآورده خاص یا این که یه تجارت که نوع خاصی از سرویس ها رو ارائه میده.
به همین ترتیب مهمه که شما در طی طراحی سایت و محتوای خویش، قصد استفاده کننده رو در ذهن داشته باشین و یکی شایسته ترین راه و روش‌ها برای انجام این عمل اینه که اولیه پاسخ این سوالها رو پیدا کنین.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد