مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

مقالات سئو وب سایت

مرجع رسمی مقالات سئو

سئو کلاه سیاه


seo کلاه سیاه چه میباشد؟ سئو سایت  به تکنیک ها، استراتژی ها و شیوه هایی که مخالف ضوابط موتورهای کاوش باشد و سعی بر فریب دادن آن‌ها داشته باشد، گفته میشود.


بهینه سازی کلاه سیاه چه است؟ seo کلاه سیاه به تکنیک، استراتژی ها و شیوه هایی گفته می‌شود که از طریق های غیر رسمی و مخرب عملکرد می نمایند جایگاه تارنما ارتقاء دهند. در بنا شده در بهینه سازی کلاه سیاه، غرض بیشتر ارتقا مرتبه در موتورهای کاوش میباشد و هیچ تمرکزی برروی مخاطبان و یوزرها تارنما نیست. ولی خب اشخاص که در مسئله سئوکلاه سیاه، کار می نمایند، هیچگاه از دستورعمل های رسمی گوگل تبعیت و پیروی نمی‌کنند و تنها یک چیز را می ببیند: قرار به دست آوردن در کاغذ نخستین گوگل در سریعترین برهه زمانی و به هر قیمتی.


در عالم seo، شرایطی وجود داراست که بایستی رعایت خواهد شد. این قانون ها برای خویش ما میباشد که با تبعیت از آن ها علاوه بر ساخت و ساز یک فضا مطلوب و بهبود تجربه کاربری، قادر خواهیم بود سکو تارنما خویش را به طور به طور کامل اصولی ارتقاء دهیم که هیچگاه در گیر افت نشود. برای ارتقاء درجه وبسایت، نیاز میباشد که مدام با آخری تغییرات گوگل و تکنیک های تازه seo، آپ دیت باشید تا بتوانید در درجه اولیه گوگل قرار بگیرید. متاسفانه، بیشتر عده ای که در مورد seo کلاه سیاه عمل می نمایند، با اینکه با پایانی آشنا می‌باشند البته در واقع میخواهند که ره صد ساله را یک شبه بپیمایند و خیر صرفا نمی توانند بلکه طاقت فرسا گزینه جریمه گوگل قرار میگیرند. به‌دنبال نوشته‌ی علمی، قصد داریم که ۸ تکنیک خطرناک که در بهینه سازی کلاه سیاه استعمال میگردد را ذکر کنیم.


۸ تکنیک خطرناک بهینه سازی کلاه سیاه

۱. خرید پیوند

مت کات کارشناس seo ذکر می نماید:


“اکثریت اشخاص برای اینکه بتوانند پیوند های ورودی بیشتری بگیرند و سریع خیس در صفحه های نخستین قرار بگیرند، مبادرت به خرید لینک و پیوند می نمایند.” این یک کدام از بدترین تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه میباشد که متاسفانه وبسایت های پهناور هم استعمال می نمایند.


مالکان تارنما فکر میکنند که با خرید پیوند، میتوانند تارنما خویش را سریعتر بالا بیاورند و در به عبارتی درجه بمانند و همینطور دیگر مورد نیاز وجود ندارد بابت ساخت‌و‌ساز محتوا کلی هزینه نمایند البته بایستی بگوییم، خرید پیوند یکی موردها بهینه سازی کلاه سیاه میباشد و گوگل امروزه به عده ای که می‌خواهند با دورزدن ضابطه، وبسایت خویش را با صرفه کنند، شدید واکنش خواهد کرد.


خشم الگوریتم پنگوئن گوگل و جریمه‌ی وب‌سایت‌ها!


در صورتیکه به ۱۰ سال گذشته برگردیم و جستجوهای آن دوران را بخاطر بیاوریم  سئو سایت احتمالاً انگیزه تولید الگوریتم پاندا را بهتر فهم و شعور می کنیم.


در قبلی کافی بود عبارتی را درگوگل کاوش کنیم تا با جمع‌ای از تبلیغات گوناگون مواجه شویم. فرض فرمایید اینجانب عبارت “فعال‌ساز‌ی تارنما” را در وب کاوش میکردم و وارد او‌لین سایتی که در نتیجه ها بود می‌شدم احتمالاً با نوشته‌ی‌علمی‌ای روبه‌رو بودم که متنی کوتاه و بی‌قیمت را نوشته و در بین این محتوا تعدادی توشه عبارت “فعال‌سازی تارنما” را تکرار نموده است! و مجموع فضای تارنما لبریز بود از تبلیغات‌های متعدد!!


این مورد سبب کاهش عشق و علاقه‌مندی یوزرها به موتور جستجوی گوگل شد. به همین استدلال کمپانی گوگل تصمیم گرفت که از یک الگوریتم نو برای در اختیار گرفتن کیفیت محتوا به کارگیری نماید.


الگوریتم پاندا چه چیزی است؟

با توضیحات بالا احتمالاً متوجه گردیده‌اید که الگوریتم پاندا چه می‌باشد؟ الگوریتم پاندا یکی‌از الگوریتم‌های قانونی گوگل میباشد که در سال ۲۰۱۱ تولید شد. غرض از ساخت‌و‌ساز این الگوریتم چک و در اختیار گرفتن کیفیت محتوای اینترنت‌وب سایت‌ها میباشد. پاندا اهل مطالعه میباشد و محتوای اینترنت‌وبسایت شمارا به اعتنا ارزیابی می‌نماید. در شرایطی‌که در اینترنت‌تارنما خویش از محتوای نامناسب، بی‌کیفیت و اسپم به کار گیری کرده‌ باشید این پاندا میباشد که شما‌را جریمه می‌نماید!


الگوریتم پاندا به چه مواقعی اعتنا می‌نماید؟


خب حال که متوجه شدیم الگوریتم پاندا چه چیزی است؟ بهتر میباشد به سراغ عملکر این الگوریتم برویم. نگاه اساسی این الگوریتم به کیفیت محتوا میباشد البته با این وجود بایستی مورد ها تحت را در اینترنت‌تارنما خویش رعایت فرمائید:


۱- تکرار لغات کلیدی

تکرار بیهوده و تصنعی یک واژه و کلمه‌ی معین دیگر پاسخ نمی‌دهد! شاید این روشی بود که ۱۰ سال قبل از آن استعمال می شد البته این روز ها الگوریتم پاندا متوجه این نوع تکرارها می گردد. کافیست شما نوشته‌علمی را برای استفاده کننده بنویسید و جای جای که موردنیاز میباشد لغت ها کلیدی را به فعالیت ببرید خیر بیش تر از حد!


۲- نسخه برداری نبودن

اینکه محتوای شما نسخه برداری نباشد اصلی میباشد. نسخه برداری کردن مطالب بقیه اینترنت‌تارنما‌ها سبب ساز می‌گردد پس از مدتی گزینه اعتنا الگوریتم پاندا قرار بگیرید و پنالتی گوگل را تجربه نمایید! این فعالیت اخلاقی هم وجود ندارد پس بهتر میباشد برای اینترنت‌وب سایت خویش وقت صرف فرمایید و محتوای مطلوب ساخت و ساز فرمائید.


۳- بها محتوا

محتوای شما می بایست دارنده قیمت افزوده باشد. یعنی کاربر با مطالعه‌ی آن اطلاعاتی به دست آورد خیر اینکه تنهاً تکراری از مقاله‌ها دیگر اینترنت‌وبسایت‌ها باشد.


۴- نوشتار و نگارش

اینکه شما در تایپ کردن محتوا به نکات نگارشی و املایی اعتنا نمایید خیلی باارزش میباشد. هم به خوانایی محتوا برای مخاطب یاری میکنید و هم به موتورهای کاوش برای شعور مفاهیم.


۵- تبلیغات

تبلیغات شیوه درآمد بخش اعظمی از اینترنت‌وب سایت‌ها میباشد. خویش تبلیغات موضوعی وجود ندارد که الگوریتم پاندا با آن نقص‌ داشته باشد. ولی زیاده‌روی در آن، اکران آن در مکان غلط و یا این که اکران تبلیغ به طور ناخواسته، مخاطب را آزار می دهد و این به عبارتی موضوعی میباشد که الگوریتم پاندا با آن عکس العمل می‌نماید.


تاکتیک هشتم سئو خارجی: اینفلوئنسر مارکتینگ


تاکتیک هشتم offpage: اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی شخص تأثیر گذار یا این که Influencer، به صورت‌های مختلفی در سال ۲۰۲۰ چشم می گردد. سئو سایت  البته در حالتی‌که به عقب برگردیم، اینفلوئنسرها به عبارتی بلاگرهایی بودند که پست‌های تبلیغاتی و حامی مالی منتشر می‌کردند. ولی این ایام، این معنی را به صورت عمده در اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک می بینیم.


اعتنا داشته باشید که استعمال از اینفلوئنسر مارکتینگ برای دریافت کردن بک لینک و پیوند به هیچ وجه سفارش نمی شود. زیرا لینک و پیوند از محتواهای حامی مالی با مقررات گوگل منافات داراست. اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند رویکرد نیکی برای برندسازی و جذب مخاطبین جدید باشد.


ساختن محتواهای چشمگیر او‌لین گام برای یک استراتژی موءثر میباشد. ولی در شرایطی‌که هیچکسی با محتواهای شما رابطه برقرار نکند، مجموع عملکرد‌هایتان بیهوده خواهد بود. کشف کردن یک اینفلوئنسر مطلوب، قدم‌بعدی میباشد. اینجا نقطه‌ای میباشد که اینفلوئنسر مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ با هم به یاری شما میایند.


حوادث

برگزاری روی داد بخشی از استراتژی بازاریابی میباشد که اعتقاد بکنید یا این که خیر، برای سئوی آف پیج وب سایت‌تان موءثر خواهد بود. اینک بیشتراز هر بازه زمانی دیگری، رویدادهای آنلاین مانند وبینارها برگزار می گردند و به برندسازی کسب و امور یاری می‌نمایند. خیر فقط این حادثه ها می توانند مخاطبین شما‌را مشغول نمایند، بلکه رمز و صدای آن سبب ساز میشود مارک شما به دیده بیاید و تعاملات اجتماعی با آن بالا برود.


پست مهمان

گذاشتن پست مهمان، در حالتی‌که صحیح صورت پذیرد، میتواند بسیار روی استراتژی بازاریابی شما موءثر باشد. پست مهمان یعنی شما در سایت دیگری در رابطه کسب وکار خویش بنویسید و یا این که ارزشی برای مخاطبین آن ساخت و ساز فرمایید که در غایت به وفاداری به مارک شما بیانجامد.


اگرچه این تکنیک یک کدام از شیوه های رایج به چنگ آوردن بک لینک و پیوند میباشد ولی جزو استراتژی‌های اثر گذار بهینه سازی نیز به حساب می آید. درصورتی که بتوانید سایت مهمان را به صحت گزینش نمایید، کاربر غرض مدنظر کسب و کارتان مارک شمارا می‌بیند. در سود ترافیک وبسایت شما بیشتر می شود و مرتبه بالاتری در کاغذ نتیجه ها کاوش کسب خواهید کرد.


در واقع دریافت کردن لینک و پیوند نباید صرفا دلیلی باشد که به خاطرش پست مهمان می‌نویسید. مقصود مهم شما می بایست تصاحب کردن مخاطبین تازه، برندسازی و چشم شدن در یک تارنما لبریز ترافیک باشد.


 پادکست‌ها

اینک پادکست یکی‌از دوستداشتنی‌ترین رسانه‌های دنیاست. و همچنین هم به محبوبیت آن افزوده می شود. طبق آمار، ۴۴ درصد از مردمان آمریکایی دست کم یک توشه به پادکستی گوش داده‌اند و حدود ۷۳ میلیون نفر هم ماهیانه پادکست گوش می‌نمایند. نگاهی به مزیت‌های دیگر این رسانه هم بیندازیم:


بیشتر کسب و عمل‌ها هنوز ساخت و ساز پادکست را آغاز نکرده‌اند، این یعنی یک بازار دیده نشده در انتظار شماست. از این مزیت رقابتی به کار گیری نمائید.

پادکست راهکار فوق العاده‌ای میباشد که با آن میتوانید مخاطبین جدیدی پیدا نمایید، تجربه خویش را به اشتراک بگذارید و در موتورهای جستجویی به جز گوگل چشم گردید.

کسب و کارهایی که میدانند می بایست در استراتژی بهینه سازی خویش چیزی بیشتر از فقطً موتور جستجوی گوگل را پوشش دهند، در برندسازی بسیار غالب‌خیس فعالیت می‌نمایند. پلتفرم مطلوب برای کاربر غرض خویش را پیدا فرمائید و در آن حضور برجسته داشته باشید.


عیب گیری و چک یا این که reviews

خوشنام بودن مارک شما در فضای دیجیتال بیشتراز هر بازه دیگری اهمیت دارااست. تحلیل‌ها نشان داده ۹۳ درصد از اشخاص پیش از خرید یک فرآورده، عیب گیری و محاسبه آن را می خوانند و آنگاه تصمیم می گیرند. پس مدیر کردن وجهه همگانی مارک در فضای آنلاین چیزی وجود ندارد که بتوانید ندیده بگیرید.


درحال حاضر در صورتی‌که کسب و کاری کالا یا این که خدمتی ارائه نماید که وبسایت‌ها و پلتفرم‌های دیگر برای آن انتقاد و تحلیل بنویسند، خویش به خویش تأثیر مثبت بر سئوی آف پیج آن خواهد داشت. ولی در حالتی که این انتقاد و آنالیز مثبت باشد که چه بهتر.


برندهایی که توانسته‌اند به وسیله خدمت‌های عیب گیری و محاسبه مانند خدمت امتیازدهی گوگل، مرتبه نیکی کسب نمایند، به مراتب منزلت بهتری از نگاه seo دارا‌هستند.




تاکتیک انتها سئوی آف پیج جمع آوری محتوا

گه گاه یک ناشر در پی جمع آوری محتوا از دیگر سایت‌هاست تا بتواند مقاله ها خویش را ساخت‌و‌ساز نماید. این‌عمل به مراتب برای آن‌ها بی آلایش‌خیس از تولید محتوای نو و نو میباشد. معمولاً محتواهایی که بدین شکل جمع آوری می گردند، بخشی از یک کانال را تشکیل میدهند که صاحب و مالک آن تیم‌های تلویزیونی یا این که رادیویی میباشد. ولی منتشر کنندگان محتوا در سال‌های پیشین بیش تر از قبلا تکنیک به کارگیری کرده‌اند تا با هزینه‌ای خیر چندان زیاد، سایت خویش را زنده نگه دارا‌هستند.


یاهو یک کدام از وسیع ترین پلتفرم‌هایی میباشد که محتواهایش را از تارنما‌های دیگر گردآوری می‌نماید. نقص‌ محتواهای جمع آوری گردیده یا این که سندیکا، این میباشد که غالباً به وسیله گوگل ایندکس نمی شوند. زیرا به نوعی نسخه برداری به اکانت می آیند. بیایید ببینیم گوگل در این مورد چه گفته میباشد:


با تمرکز از محتواهای جمع آوری گردیده به کارگیری فرمائید. در‌صورتی‌که شما محتوایی از وبسایت خویش را روی تارنما دیگری دستکاری نمائید، گوگل همواره آن ورژن‌ای را نشان میدهد که می‌پندارد برای استفاده کننده مطلوب‌خیس میباشد خیر آن ورژنی که شما می خواهید. پس بد وجود ندارد هنگامی این عمل را انجام می‌دهید قطعاً یک بک لینک و پیوند به وب سایت خویش و نوشته‌ی علمی مهم بدهید.


همینطور می توانید از افرادی که می خواهند از محتواهای شما استعمال نمایند بخواهید که یک متا تگ تازه ایندکس اضافه نمایند تا جلوی ایندکس شدن صفحه های بوسیله موتورهای کاوش را بگیرند.


صحبت انتها

اهمیت سئوی آف پیج یا این که آف پیج را در سال ۲۰۲۰ حداقل نگیرید. برد در seo از برندسازی خوب میاید. و  سئو خارجی تمرکز را از فقطً همت برای رنکینگ کاغذ نتیجه ها کاوش بر میدارد و روی باصرفه‌سازی، اخلاق محتوا و شناساندن کسب و عمل شما به استفاده کننده می گذارد. اولیه از هرچیز به برندینگ خویش تصور کنید و با یک اپلیکیشن‌ریزی صحیح، حضور خویش را در فضای آنلاین پررنگ‌خیس نمایید.


چگونه استرس سئو را مدیریت کنیم؟


چه طور استرس بهینه سازی را رئیس کنیم؟
مدیر استرس درین حوزه، یک فرآیند طولانی‌بازه زمانی میباشد که قبل از بستن قرارداد ابتدا می شود سئو سایت  و تا آخر پروژه ادامه دارااست. بخشی از آن به تقویت ذهن و شخصیت خودتان بستگی داراست و قسمت دیگر، تکنیک‌هایی میباشد که در حین مسیر می بایست به فعالیت ببندید. راهکارهای هر مرحله را با هم محاسبه می کنیم.

تضمین و تعهد ناممکن ندهید!

بخش اعظمی از ما با اشتباهاتی که در مرحله بستن قرارداد مرتکب می‌شویم خویش را در معرض فشارهای دیوانه شدید قرار میدهیم. مواقعی میباشند که با رعایت کردن‌شان می توانید از بروز اکثری اشتباهات در آینده پیش‌گیری نمائید. مهم‌ترین قضیه، تعهداتی میباشد که به صاحب کار می دهیم. این اختلال به ویژه در باب اشخاصی که جدیدا وارد این حوزه گردیده‌اند و میخواهند به هر قیمتی که گردیده پروژه بگیرند، بیشتر به چشم می خورد. آن ها فارغ از آنالیز و تحلیل کافی، تضمین‌های خیره کننده و غریب به صاحب کار میدهند و به عنوان مثال جایگاه یک را در برخی از کیوردها تضمین می‌نمایند. همین مورد یک کدام از وسیع ترین کارداران استرس‌زا در مقطع انجام پروژه میباشد. اصولا تضمین یک جایگاه خاص قابلیت و امکان ندارد. به یک عامل تماما بی آلایش: شما نمی‌توانید چیزی را که کنترلی روی آن ندارید تضمین فرمائید!

گهگاه ما از معنی و معنا مهم بهینه سازی مسافت می گیریم. بهینه سازی یا این که Search Engine Optimization یعنی باصرفه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. این مجموع کاری میباشد که ما قادر خواهیم بود انجام دهیم. وب سایت را به سیرتکامل‌ای با صرفه‌سازی کنیم که موتورهای جست‌وجو آن را بهتر ببینند و اعتبار بیشتری برایش قائل شوند.



تصمیم‌گیرنده آخرین الگوریتم‌ها می‌باشند و ما کنترلی روی تعیین‌های آنان نداریم. موتورهای جست‌وجو معیارهای خاص خویش را دارا هستند و بر طبق سیاست‌های خویش فعالیت می‌نمایند. در چنین قوانینی، تضمین سکو عملا بی مفهوم و غیرممکن میباشد. این تضمین‌های بی‌اساس منجر می گردد سئوکارها در زمان پروژه مدام در حالا خوف باشند و این هراس نمی‌گذارد به نیکی از گنجایش‌های فرضی خویش استعمال نمایند. ما در بهینه سازی فرضیه‌های مختلفی ارائه می دهیم و آنها را اجرایی میکنیم. هر تئوری ممکن میباشد فیض‌نصیب باشد یا این که نباشد. کسی غالب میباشد که بتواند شایسته ترین تئوری‌ها را ارائه دهد و در شکل سود نگرفتن هم، بتواند مسیر دیگری پیدا نماید.

این نکته را هم در لحاظ داشته باشید که وضعیت هر پروژه با پروژه دیگر مختلف میباشد. استراتژی‌هایی که برای یک پروژه مفید بوده‌اند ممکن میباشد در پروژه دیگر بی‌اثر باشند. هر که خویش را به سکو یک پایبند کرده‌باشد، متحمل فشار کم عقل بسیار سنگینی گردد و این فشار منجر می‌گردد نتواند راه‌حل‌های جایگزین پیدا نماید. کلاً می‌اقتدار اظهار کرد، در قرارداد بهینه سازی قادر خواهیم بود تعهد بدهیم ولی تضمین خیر! میتوانیم وفادار شویم که کلیه شغل های مورد نیاز را بر پایه ی علم و بضاعت خویش انجام دهید و کلیه این کوشش‌ها را در قالب گزارش‌های منظم به اطلاع صاحب کار برسانید. تضمینی چهت نیل به یک فیض مشخص و معلوم نیست.

اعتماد صاحب کار را جلب نمایید!

پر‌نور کردن ذهن کارفرماهایی که با بهینه سازی شناخت ندارند فعالیت بی آلایش‌ای وجود ندارد. آنها مبالغ متعددی هزینه می‌نمایند و توقع دارا هستند سود را به وضوح و تخت گاز مشاهده نمایند. بهتر میباشد از روز اولیه تماما صریح و پر‌نور موضع خویش را بیان کنید تا به شما و کارتان اعتماد نمایند. در حالتی‌که بتوانید این زمینه را به آنها منتقل فرمایید که کسب سود عالی برای کارشناس بهینه سازی حتی بیشتر از صاحبکار اصلی میباشد، تا حدود متعددی اعتمادشان را جلب خواهید کرد و در سود، فشارها تا حدود متعددی نادر میگردند. ما با قبول یک علاوه بر انرژی و هنگامی که صرف میکنیم، اعتبار شغلی خویش را هم در معرض تست قرار میدهیم. هیچ کس نمی خواهد یک پروژه ناکامی خورده را در کارنامه خویش داشته باشد!

هزینه‌ها را تفکیک فرمائید!

نکته دیگری که بایستی در هنگام تهیه قرارداد به آن دقت داشته باشید، تفکیک هزینه‌ها میباشد. دو نوع قرارداد وجود داراست:

پولی کلی به صاحبکار اعلام می کنید و همگی هزینه‌های دیگر را با به عبارتی مبلغ پوشش می‌دهید.
هزینه‌ای را تحت عنوان حق مشورت، چک و تدوین استراتژی برای فرد خودتان در لحاظ میگیرید و باقی پرداخت‌ها را به صاحب کار می‌سپارید.

الگوریتم پاندا چیست ؟


گوگل مرتباً در اکنون کشف خطاها یوزرها و به‌روزرسانی الگوریتم‌ها در سمت و سوی بهبود صفحه های اینترنت‌وبسایت‌ها و اکران شایسته ترین نتیجه ها بر طبق کلمات سرچ گردیده به وسیله مخاطب میباشد. سئو سایت الگوریتم پاندا نیز یکی او‌لین الگوریتم‌هایی میباشد که از سوی گوگل معرفی شد. در‌حالتی که قصد دارید اینترنت‌وب سایت خویش را مطابق مقررات بهینه سازی پباده سازی فرمایید و پیروز به کسب درجه‌های برتر گردید، شناخت با الگوریتم های گوگل را جزء مهم‌ترین و اول کارهایتان قرار دهید.


معرفی الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندا برای رویا رویی با به اکران درآمدن محتوای بی‌کیفیت و کوتاه در حاصل کاوش ساخت‌و‌ساز شد. در مقابل، عملکرد این الگوریتم بر اکران محتوای غیرتکراری و رضایت‌نصیب در موضع‌های برتر صفحه ها حاصل (SERP) میباشد. الگوریتم پاندا صفحه های را مبتنی بر کیفیت محتوا طبقه‌بندی می‌نماید. گوگل نیز این طبقه‌بندی را تحت عنوان یک کدام از فاکتورهای جایگاه بندی وب سایت قرار داده میباشد.

برای طبقه‌بندی و تشخیص محتوای صفحه ها اینترنت‌تارنما، پاندا از ماشین‌های یادگیری به کارگیری می‌نماید و توسط آن ها رفتارهای یوزرها را نظارت می‌نماید تا ببیند آیا یوزرها از محتوا راضی بوده‌اند یا این که نه. ولی هنوز سیگنال‌هایی که نشان دهنده نارضایتی مخاطب از محتوا و در سود بی‌کیفیت بودن آن میباشد برای هیچ کس مشخص و معلوم وجود ندارد.


چرا الگوریتم پاندا ساخت و ساز شد؟

گوگل برای اینکه بتواند منزلت غول موتورهای کاوش را به دست بیاورید و در آینده نیز این منزلت را نگهداری نماید می بایست مجموع همت خویش را بر روی رضایت یوزرها قرار می‌بخشید. هنگامی یوزرها از نتیجه ها سرچ راضی نباشند، توشه دیگر به سراغ موتور جستجوی دیگری میروند. زمانی الگوریتم پاندا معرفی شد، یوزرها از ارتقا «مزارع محتوا» در نتیجه ها کاوش گلایه داشتند. مزرعه محتوا به متنی گفته می‌گردد که در آن تنها کلیدواژه تکرار گردیده باشد، فارغ از آن‌که محتوای مفیدی را به استفاده کننده منتقل نماید.


الگوریتم پاندا چه فاکتورهایی را آنالیز می‌نماید؟



در‌صورتی‌که قصد دارید در طبقه‌بندی کیفی الگوریتم پاندا مقام قابل قبولی کسب نمایید، اقدامات ذیل توصیه میگردد:


حذف محتوای بی‌کیفیت و جایگزینی آن با یک محتوای عالی و اثر گذار

اضافه کردن محتوای کیفیت عالی به وبسایت

حذف لغات مازاد مثل کلیدواژه‌هایی که بی‌آیتم تکرار گردیده‌اند و از خل وچل متن کاسته‌اند

حذف تبلیغات از نصفه بالایی ورقه اکران

صفحاتی که خطای 404 دارا‌هستند را ریدایرکت نمائید

و کلاً بهبود تجربه کاربری (چراکه محتوا به تجربه کاربری مربوط میباشد) مانند

بهبود سرعت وب سایت

بهبود مسیریابی

پباده سازی مطلوب صفحه های و قالب بندی

نماد‌های پنالتی شدن تارنما بوسیله الگوریتم پاندا

یکی‌از مشتریان ما زمانی به ما مراجعه کرد از این زمینه گلایه داشت که با وجود ارتقا تعداد محتوا در سال نو به تعداد 40 هزار کاغذ اینترنت، ترافیک سایتش 40% افت داشته میباشد! از لحاظ وی کلیه چیز تر و تمیز در اینترنت‌سایتش به صحت صورت گرفته بود و نمی‌دانست چرا با چنین فیض غیرقابل تصوری مواجه شده‌است. همین قضیه از مهمترین آرم‌های پنالتی شدن بوسیله الگوریتم پانداست. یعنی هرگاه مشاهده کردید با وجود ساخت و ساز محتوای زیاد، سود عکس میگیرید، بدانید که در لیست تارنما‌های جریمه گردیده به وسیله پاندا قرار گرفته‌اید. ولی در‌این موقعیت چه بایستی کرد و چه‌گونه می‌قدرت از این فهرست بیرون شد؟


چه طور وب سایت خویش را از پنالتی الگوریتم پاندا بیرون کنیم؟

بیرون کردن تارنما از پنالتی الگوریتم پاندا در عین درحال حاضر که یک مسیر بی واسطه و روشن میباشد؛ سخت نیز می‌باشد.

از‌آن‌جا‌که پاندا مرتبه تارنما‌هایی با محتوای کیفیت عالی را افزایش می دهد، شما می توانید با حذف محتوای بی‌کیفیت و بالا بردن کیفیت محتوای وب سایت خویش، اضافه کردن متن به محتواهای کوتاه -به علاوه کل راهکارهای نقل شده در مبحث فاکتورهایی که الگوریتم پاندا نظارت می‌نماید- در طبقه‌بندی کیفی الگوریتم پاندا درجه خویش را ارتقاء دهید. این عمل گرچه در حرف به لحاظ معمولی میرسد، در کار بسیار سخت میباشد؛ به خصوص در صورتی مالک اینترنت‌وب سایت بزرگی با هزاران برگه باشید. به امداد وبسایت‌های تجزیه و محاسبه وب سایت مانند کنسول گوگل، به سراغ صفحاتی با نرخ خروج (bounce rate) ذیل یا این که بازه ماندگاری کوتاه مخاطب در شیت بروید و نخست به ریکاوری آنها بپردازید.


آنچه به پاندا مربوط نمیشود

بعضی ممکن میباشد به غلط بعضی دیگر از اصول بهینه سازی را به پاندا ربط دهند. ما در اینجا پرده از این رازها برمی‌داریم تا ابهام‌زدایی خواهد شد و دقیقاً بدانید زمانی سئوکارتان می گوید می بایست الگوریتم پاندا را رعایت فرمائید، چه چیزهایی را دربرگیرنده نمی شود یا این که چه‌کارهایی را نباید انجام دهید:


پاندا با محتوای تکراری کاری ندارد.

محتوای بی‌کیفیت را حذف نکنید، بلکه آن را ارتقاء بدهید.

محتوای بی‌کیفیت ساخت و ساز گردیده از سوی یوزرها را حذف نکنید؛ پاندا با محتوای بی‌کیفیت ساخت و ساز گردیده از سوی یوزرها (مثل فروم‌ها، قسمت نظرها، پست مهمان و ...) کاری ندارد.

تعداد کلمه ها گزینش کننده کیفیت وجود ندارد؛ گرچه الگوریتم پاندا به تعداد لغات اهمیت میدهد، ولی این تعداد برای هر کلیدواژه می تواند متغیر باشد. اصلی این میباشد که مقاله شما برای استفاده کننده موثر و دارای فایده باشد.

پاندا لینک و پیوند‌های متعلق و تبلیغات را مستقیماً غرض قرار نمی‌دهد؛ به عبارت دیگر ممکن میباشد همین تبلیغات در راستای محتوا بوده و برای یوزرها اثرگذار باشند.

عده بندی


در‌حالتی که در وبسایت خویش با وجود ساخت‌و‌ساز محتوا با افت درجه نسبت به پیشین مواجه شدید یا این که در حالتی‌که تا کنون در باب الگوریتم‌های گوگل چیزی نمی‌دانستید و نو با ضوابط بهینه سازی آشنا گردیده‌اید، از همین الآن دست به فعالیت گردید و محتوای دیرین اینترنت‌سایتتان را بهبود ببخشید. بر مقدار محتوای هر شیت بیفزایید، پاراگراف‌بندی‌ها را بهبود ببخشید به نحوی که متن جاری و خوانا باشد، دقت داشته باشید که محتوا می بایست برای استفاده کننده اثرگذار بوده و با اعتنا به مورد آن به همگی سؤالات استفاده کننده جواب داده گردد. از تجربه کاربری نیز غافل نشوید. استعمال از هدینگ‌ها و تصاویر دارای ربط، تولید خلأ در نزدیکی متن و یک قالب بندی شکیل می تواند به جذب مخاطب برای مطالعه محتوا یاری دهد. در شرایطی که فکر می کنید تعداد صفحه های اینترنت‌سایتتان بیشتر از آن میباشد که بتوانید به‌تنهایی از پس آن بربیایید، می توانید این عمل را به کمپانی‌های سئوکار بسپارید.