seo نرخ تبدیل چه می باشد و چه گونه عمل می نماید؟ در حالتیکه با معنی این عبارت آشنا نیستید، سفارش میکنیم این یادداشت را در روزنامه شهر محتوا بخوانید. دراین نوشته ی علمی میخواهیم نشان دهیم که اکثری از اقدامات
سئو سایت و ارتقا نرخ تبدیل، یکسان می باشند و با هم همبستگی دارا هستند. با ما همدم باشید.
seo نرخ تبدیل (CRO)
seo نرخ تبدیل
سئو نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) به معنای ارتقا نسبت خریداران به بازدیدکنندگان میباشد. برای seo این شاخص بایستی نظارت نمایید که یوزرها بعداز ورود به تارنما شما چه اقداماتی انجام میدهند و در شرایطی که اقدامات آنها به سود آخری و غرض آنها سبب نمیشود، چرا و چه چیزی از این عمل ممانعت می کند. آنگاه سعی نمایید قوانینی را آماده فرمائید که درصد کاربرانی که اقدامات متبوع شمارا انجام میدهند، ارتقا یابد.
پس در صورتی شما هم با مجموعه بازاریابی محتوایی خویش در ادامه کسب ترافیک های بالا برای سایت خویش میباشید، می بایست با جزئیات سئو نرخ تبدیل آشنا بوده و از ترفندهای صحیح برای بالا بردن آن به کار گیری فرمائید.
پیش از هر چیز می بایست بدانید که درصورتیکه شما فروشنده محصولی می باشید و یا این که پیرو ارائه خدماتی در سایت خویش می باشید، تارنما و صفحه ها وب سایت شما می بایست به نحوی پباده سازی گردیده باشند که هر تماشاچی بعداز ورود به تارنما به سمت تبدیل شدن به یک مشتری هدایت خواهد شد. در واقع اکثر تارنما های فروشگاهی با این مقصود ساخته و seo می گردند. تبدیل بازدید کننده به یک مشتری بالفعل به عبارتی اصول سئو نرخ تبدیل میباشد که قرار میباشد بیشتر و بهتر با آن آشنا شویم. صفحه های تارنما شما با حق تقدم بندی بایستی برای بالا بردن seo نرخ تبدیل باصرفه گردیده و این وظیفه را به خیر انجام دهند.
تبدیل (Conversion) چه است؟
تبدیل یک اصطلاح همگانی به بازدید کننده ای از وبسایت شما اطلاق میشود که مقصود تارنما شمارا کامل شدن می کند. در واقع در صورتی سایت شما برای فروش یک مال یا این که ارائه یک سرویس اجتماعی فعالسازی گردیده باشد، مقصود آن تبدیل کردن بازدیدکننده به خریدار مال شما و به اتمام وصال مراحل خرید میباشد. تبدیل دراین تعریفوتمجید به دو نصیب تبدیل کلان و تبدیل خرد تقسیم بندی می گردد. تبدیل کلان به تبدیل یک بازدید کننده فقط به خریدار و تبدیل خرد مرتبط با نام نویسی و وارد کردن ویژگی ها بازدید کننده تارنما میباشد که هنوز در آن خریدی شکل نگرفته میباشد.
مثال هایی از تبدیل کلان خرید فرآورده از تارنما، درخواست مشورت کردن و اشتراک یک خدمت در وبسایت شما میباشند و مثال هایی از تبدیل خرد نیز دربرگیرنده نام نویسی در خدمت نشانی اینترنتی، اضافه کردن یک اکانت کاربری و اضافه کردن یک متاع به سبد خرید میشود.
ارتقا نرخ تبدیل
تعریف و تمجید نرخ تبدیل با سئو نرخ تبدیل مقداری مختلف خواهد بود. seo نرخ تبدیل برای همگی وب سایت ها میتواند نسبتاًً تعریفوتمجید یکسانی داشته باشد ولی تمجید نرخ تبدیل برای وب سایت های متعدد بسته به هدفی که دارا هستند مقداری مختلف خواهد بود. برای یک وب سایت فروشگاهی نرخ تبدیل مرتبط با دفعات مراجعه مخصوص به شخصی می گردد که در آنها خرید شکل می پذیرد. هم اکنون شخص خریدار میتواند یکسان باشد. البته برای سایتی که غرض آن فروش اشتراک به یوزرها میباشد، نرخ تبدیل برای هر شخص مخصوص مراجعه کننده به تارنما و خرید اشتراک تمجید شود.
seo نرخ تبدیل در واقع منجر تبدیل شدن یک بازدید کننده بعداز بازدید به خریدار نظارت گردد. این فاکتور با سئو تبدیل برای بهینه سازی یا این که تبلیغات مبلغی برای بالا بردن ترافیک تارنما و ارتقاء تعداد مشتریان مختلف میباشد. این تعریفات بیشتر معطوف به عده ای خواهد بود که روی تارنما شما کلیک می نمایند و یا این که روی کلمه ها کلیدی ترافیک شما تمرکز داراهستند.
طریق به حساب آوردن نرخ تبدیل (Conversion Rate)
هم اکنون که با تعریف و تمجید تبدیل در یک وبسایت آشنا گردیده اید، روش به حساب آوردن نرخ تبدیل سهل وآسان بوده و بعداز مراحل seo نرخ تبدیل یه خرده مضمون دار خیس گردد. نرخ تبدیل در یک بازه از تقسیم تعداد عده ای که در آن بازه تبدیل گردیده اند به تعداد بازدید کنندگان در به عبارتی بازه زمانی به دست میاید. یک نسبت بسیار معمولی که صحبت ها و نتیجه ها بسیار عمیقی با خویش به یار و همدم دارااست. این نرخ میتواند غرض بازاریابی محتوایی تارنما شما قرار گرفته و فقط با ارتقا آن در برهه زمانی های هنگامی آینده وب سایت خویش را تبدیل به یک تارنما چیره خواهید نمود. برای شعور بهتر سئو نرخ تبدیل نیز بهاین نمونه دقت نمائید. فکر کنید که شما یک تارنما تجاری و فروشگاهی دارید. هر استفاده کننده در هر توشه مراجعه به وبسایت شما میتواند به یک تبدیل مبدل خواهد شد. در واقع سه مراجعه از یک شخص به وب سایت به مانند سه زمان برای وبسایت شما برای مبدل کردن آن شخص به یک تبدیل خواهد بود.
هم اکنون ببینیم درین سه گردهمایی بازدید معمولاً چه اتفاقاتی فیس میدهد:
گرد هم آیی اولیه مراجعه مخاطب به تارنما
در گردهمایی اولیه مراجعه مخاطب به وبسایت تبدیل چهره نداده و شخص بعداز یک گشت و گذار در وبسایت از آن بیرون میگردد.
گردهمایی دوم مراجعه استفاده کننده به تارنما
استفاده کننده یک وسیله هر یک سری کوچک و ارزان از تارنما خریداری می کند. این خویش یک تبدیل میباشد.
گردهمایی سه مراجعه استفاده کننده به تارنما
استفاده کننده مجدد برگشته و این توشه انبوهی از خریدهای گوناگون را از وبسایت داشته میباشد. این یک تبدیل نو برای این شخص خواهد بود. با این اکانت یک شخص با این سه گردهمایی بازدید از وب سایت شما در یک برهه زمانی خاص دو تبدیل انجام داده میباشد. درحال حاضر با تقسیم تعداد سفارشات خرید به تعداد تمام جلسات بازدید میتوانیم نرخ تبدیل را به حساب آوردن نماییم. برای استفاده کننده ذهنی ما در صدر نرخ تبدیل 2 از سه است.
حالا بیایید این احتساب را برای یک تارنما فروش اشتراک به حساب آوردن کنیم که مقداری قادر است متعدد خیس از وبسایت فروشگاهی باشد. درین وبسایت ها هزاران توشه بازگشت بازدید کننده به تارنما نیز به عبارتی یک توشه تبدیل به حساب آوردن شود.
گردهمایی نخستین
استفاده کننده در وب سایت گشت و گذار کرده و تبدیلی چهره نمی دهد.
گردهمایی دوم
مخاطب یک اشتراک ماهانه خریداری می کند و تبدیل شکل می پذیرد.
گردهمایی سوم
مخاطب برای قرائت مقاله ها بلاگ و اشتراک خویش به سایت مراجعه می کند و پس از گشت و گذار مجدد از آن بیرون میشود.
دراین نوع سایت ها فرمول محسابه نرخ تبدیل پاره ای گوناگون خواهد بود. در واقع هر بازدید نمی تواند یک مجال تبدیل باشد. بلکه هر مخاطب منحصربهفرد در بازدید خویش میتواند مبدل به یک تبدیل خواهد شد. برای احتساب نرخ تبدیل دراینسیرتکامل مواقع تعداد تبدیل ها را تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگان منحصربهفرد وبسایت مینماییم. به همین آسانی و آب میل کردن نرخ تبدیل برای هر سایتی قابل به حساب آوردن خواهد بود. البته قضیه اساسی در سئو نرخ تبدیل میباشد.